naar Key West - Reisverslag uit Bella Vista Island, Zuid-Afrika van Guido en Monique - WaarBenJij.nu naar Key West - Reisverslag uit Bella Vista Island, Zuid-Afrika van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

naar Key West

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

07 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Bella Vista Island

Het is 6 uur 's ochtends en mijn wekker gaat. Klaar voor de zonsopkomst! Deze is te zien vanaf het stand van ons hotel. Helaas is het niet helemaal helder. Maar het is toch heel mooi om de rode, ronde kogel uit de zee te zien verschijnen.
Daarna maken we ons klaar voor de rit naar Key West. Dit blijkt een rit van vier uur en niet van drie uur .... maar dat mag de pret niet drukken.
De weg naar Key West is in vele opzichten saai en lang. Langs het grootste gedeelte van de weg staan bomen en verwaarloosde winkels en huisjes. Sóms kun je net tussen de bomen door kijken en zie je de blauw-groene zee. Dat is een beloning voor het wachten. De grootste beloningen zijn de bruggen tussen de eilanden. Het uitzicht is wijds en de mooie, kabbelende zee maakt me vrolijk.
Het meest zuidelijkste puntje (vaste land) van Amerika is niet meer dan een hele grote boei, maar ook dat hebben we gezien :-) Key West zelf is volledig gericht op toeristen. Dus veel toeristische winkeltjes met de naam "Key West" gedrukt op zo'n beetje ieder kledingstuk wat je kunt verzinnen.
Tegen de avond zijn we gaan eten bij het Hardrock café/restaurant. Dit concept hebben ze op meer plaatsen in de wereld, waaronder in Amsterdam. En volgens velen móet je daar echt geweest zijn en gegeten hebben. Nou ja, mijn eerste ervaring was niet echt een succes. Afgezien van de mooie aankleding en de heerlijke uienringen was het eten vet en droog .... erg jammer. Maar goed, dit hebben we gezien en meegemaakt.
Nu gaan we naar de pier waar de zonsondergang op zijn mooist is. Na een paar drankjes gaat de zon bijna onder; het is 20.10 uur .... en weg is de rode, ronde kogel weer.
Nu nog 4 uur terugrijden naar het hotel. Morgen slapen we uit en kunnen we hopelijk een houten cabana huren op het strand, want morgen is een echte rustdag. Morgen is ook de laatste hele dag in Miami, dus dan moeten we langzaam gaan denken aan de terugweg en Nederland.
Morgen volgt nog n laatste blog voordat we weer in Nederland arriveren. Tot dan :-)

Oh ja, ik denk dat ik aan mijn fototax zit. Alle foto's die ik post zijn (volgens mij) leeg/wit. Ik probeer dit nog te fixen, maar ik denk dat dit in Nederland pas goed komt. Jammer hoor, want de foto's van de zon zijn wel heel mooi!

  • 08 Juni 2015 - 14:58

    Jan Ploegmakers:

    Hallo Monique en Guido, je hebt mij wel nieuwsgierig gemaakt naar de foto's van de zon's op en ondergang. Ik had niet in de gaten dat jullie vakantie er al bijna weer op zit, wat gaat de tijd toch snel, ik denk dat het voor jullie nog sneller is gegaan, omdat jullie elke dag onderweg zijn geweest. Nou geniet nog van de laatste dagen en kom gezond terug.

    Groetjes Renie, Jan en Bart Ploegmakers

  • 08 Juni 2015 - 15:12

    Mieke:

    Wat een leuke verslagen van jullie. Net ben ik klaar om ze allemaal te lezen, want op z`on klein telefoontje lezen is toch niet zo makkelijk als hier thuis op de computer. Fantastisch die zons op en ondergang die je beschrijft. In het vliegtuig naar huis heb ik ook zo iets gezien, maar dat laat ik wel zien als jullie van de week weer thuis zijn. Geniet nog even op het strand want de terug reis is lang. Groetjes van mij voor jullie alle vier.

  • 08 Juni 2015 - 21:27

    Ad&Christa:

    Zo dit verslag is ook weer indrukwekkend , het lijkt me fantastisch mooi die ondergaande zon . Moet volgens mij nog mooier zijn dan op Terschelling . Hebben jullie al trek in de Nederlandse hap of bevalt het Amerikaanse food wel , geniet nog van jullie laatste dagen want voor je het weet zit je in het vliegtuig terug naar huis , liefs en tot snel .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido en Monique

Actief sinds 22 Juni 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 72477

Voorgaande reizen:

02 Juli 2019 - 09 Juli 2019

Lesbos

29 Juni 2018 - 28 Juli 2018

Nepal adventure

28 Juni 2017 - 03 Juli 2017

Even ertussenuit

23 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Vakantie Macedonië

23 November 2015 - 28 November 2015

Rome

22 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Naar Amerika

06 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Denemarken incl. Legoland

16 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Vandans - Voralberg - Montafon

01 Juni 2013 - 10 Juni 2013

Alpe d'HuZes en Marne la Vallee

24 Augustus 2012 - 08 September 2012

Marokko in a nutshell

Landen bezocht: