Apen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Apen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Apen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

15 Juli 2018 | Nepal, Kathmandu

15 juli
Vanochtend na het ontbijt zijn we richting de monkey temple (apentempel/Swayambhunath stupa) gelopen. Na een klein uurtje kwamen we aan de voet van de berg waarop de tempel staat.
Je kunt de berg op door middel van een trap die (naar horen zeggen) 365 treden heeft vanaf de start van het steile deel.
Vol goede moed viel ik de trap aan, maar de warmte en de hoge luchtvochtigheid maakten het me wel wat moeilijk. Even stoppen, op adem komen en weer door gaan.
Onderweg volgden de apen je en keken met hun sluwe ogen of je niets lekkers had wat ze van je konden “lenen”. Want zij draaien hun hand niet om voor het openen van een blikje of flesje drinken, een pak koekjes ..... en zelfs je “lege” flesje drinken jatten ze nog van je tafeltjes als je op een terrasje zit. Want ook die laatste druppel vinden zij de moeite van het stelen waard.
Toen weer toeristisch terug naar het hotel voor een sanitaire stop. Want je kan je zo voorstellen dat de toiletten hier niet zo schoon zijn.
Daarna onderweg naar een lunchplek in de stad. Onder het lopen begint het een beetje te druppelen en wij weten .... dit is een voorbode voor meer; veel meer water. Het water was sneller beneden dan wij bij onze lunchplek waren, dus we hebben een redelijke tijd moeten schuilen.
Tijdens het schuilen aanschouwden we het verkeer. De normaal zo rustige mensen hadden opeens meer haast om van a naar b te komen en toeterden nog meer en harder dan normaal. De regen verminderde en de mensen werden weer rustig ...... wij vervolgden onze weg.
Een lunch met pizza, humus, baba ganoush en een of ander tomatenprutje was erg lekker. Vooral de baba ganoush (auberginedip) was om je vingers bij af te likken.
Ondertussen was de regen gestopt en gingen we nog even naar de Garden of Dreams. Dit is een aangelegde tuin waar je even kunt ontsnappen aan de drukte van de stad. En vergeet de selfie-nemende binnenlandse en buitenlandse kids niet. Die lopen daar overal. De tuin is niet heel spectaculair, maar wel even leuk om gezien te hebben.
Op de weg terug naar ons hotel hebben we wat water ingeslagen voor morgen. Dan begint namelijk onze driedaagse trekking over de rand van de Kathmandu vallei. Onze gids zal ons morgenochtend met een taxi ophalen, hoe de rest verloopt horen jullie in een volgende verslag. Wanneer deze komt weet ik nog niet, want ik heb geen idee wanneer we weer WiFi hebben.