Water op verschillende manieren - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Water op verschillende manieren - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Water op verschillende manieren

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

14 Juli 2018 | Nepal, Kathmandu

14 juli
Monique kruipt vanaf vandaag weer in de pen.
Na de verhalen van Guido over vechtende honden in de nacht, vroeg ik me van tevoren af hoe goed ik hier zou slapen; ik word namelijk van iedere scheet wakker. Maar ik heb vannacht geen vechtende honden of andere rare geluiden gehoord. Wel zacht koerende duiven die elkaar, zo lijkt het, de hele nacht lieve woordjes toefluisteren. Ik denk dat de rust vooral te danken is aan de beveiliging die hier dag en nacht voor de deur staat.
Na bijna 10 uur slaap ben ik weer een beetje bijgetankt. We ontbijten en wassen daarna alle was die Guido in de aankomende twee weken nog nodig heeft. Al zijn werkshirts heeft hij achtergelaten bij Susmita. Zij kan er vast iemand anders heel blij mee maken en wij hoeven het niet meer mee te slepen.
Daarna lekker gezeten, bijgepraat en de rest van de vakantie doorgesproken ..... jeetje wat heeft Guido mooie dingen meegemaakt én wat gaan we nog mooie dingen doen.
Net na de middag zijn we op zoek gegaan naar een eettentje in Thamel. Dat is eigenlijk het (winkel)hart van Kathmandu. Onderwijl kwamen we langs mini-tempels en langs grotere tempels, die we natuurlijk eventjes bekijken of kort aandacht geven.
We komen uit bij een restaurant met een dakterras waar Guido al eens eerder gegeten heeft. Daar eten we vegetarische en kip mo-mo’s. Ik vind ze erg lekker en nog voedzaam ook.
Daarna lopen we rustig terug naar ons hotel. Daar aangekomen begint het al gauw te regenen. Wij bekijken het schouwspel tussen donker, licht en eind en regen vanaf ons balkon. De regen is goed om de stof wat neer te laten dalen, maar minder goed voor onze was .... want dat droogt natuurlijk voor geen meter met een luchtvochtigheid van meer dan 90%.
In de avond eten we iets in het restaurant van ons hotel en dan is de dag alweer voorbij.
Morgen een actieve dag met veel bezienswaardigheden. Tot morgen .....