Schrobben, wassen en douchen - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Schrobben, wassen en douchen - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Schrobben, wassen en douchen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

25 Juli 2018 | Nepal, Bharatpur

25 juli

Wat zijn het toch heerlijke dagen in Chitwan. We zitten hier midden in de natuur, maar we hebben toch heel veel luxe ..... al is het natuurlijk geen vijf-sterren-hotel in Nederland. Want soms is er geen warm water, stopt de elektriciteit ermee of loopt er een hagedisje op de muur van je (slaap)kamer .... maar dit hoort allemaal bij het land. Je wordt wakker en hoort gelijk vogels en de andere dieren uit de omgeving én, als je mazzel hebt, hoor je trompetgeschal van een olifant.

Aan het eind van deze ochtend gingen we de olifant schrobben/wassen. Dit gebeurt twee maal per dag door de hoeder(s) van de olifant en als je wilt mag je hiermee helpen. Dat deden wij dus ook. De olifant kwam ons na haar ochtendwandeling ophalen en we liepen naar haar badplaats, daar liet ze zich rustig in het water zakken en ging ze op haar zij liggen. Haar bolle buik en het puntje van haar slurf kwamen nog net boven het water uit en dat was voor haar genoeg. Een paar minuten bleef ze zo liggen, zonder aanwijzing van de hoeder. Wij stapten in het water en spetterde haar helemaal onder. Daarna mochten we even op haar rug gaan zitten en spetterde ze terug .... met haar slurf gooide ze al het opgezogen water zo over haar rug geen. Kleddernat waren we :-).
Na een aantal keer stapten we weer van haar af en schrobden we alle plooitjes schoon met water en wat meegekomen zand. Zelfs van het schrobben op haar oren, voorhoofd en wangen genoot ze. Toen was ze klaar en zag ze er weer stralend uit. Voor ons was het tijd om te douchen, want nu hadden wij in al onze plooitjes zand zitten en daar houdt onze huid niet zo van.

Toen we weer schoon waren praatten we na over dit waarschijnlijk laatste olifantenavontuur van deze vakantie. Het was Guido opgevallen dat de haren van de olifant er net zo zacht en aaibaar uit zien als de haren van het kleine olifantje uit de Disneyfilm Junglebook; Hathi jr. Alleen voelen de haren veel grover en harder aan dan ze lijken.

In de avond eten we hier ons “laatste avondmaal”, want morgen gaan we weer verder of eigenlijk terug naar Kathmandu. Nu in een ander hotel dan waar we startten, nu met een zwembad .... dat leek me toch wel lekker na zoveel warme dagen. Al hebben we ook nog plannen voor de laatste paar dagen, dus alleen maar badderen zit er niet in.

Tot morgen maar weer!

• 25 Juli 2018 - 18:16

Mieke:

O wat leuk, hier mee kunnen jullie Angela en Sven een beetje jaloers maken.
    Hopelijk hebben jullie wat foto`s voor (hun en) ons van de snoepjes en het poetsen. :-) :-)