Geen klitplantage, wel een mooie dag. - Reisverslag uit Varde, Denemarken van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Geen klitplantage, wel een mooie dag. - Reisverslag uit Varde, Denemarken van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Geen klitplantage, wel een mooie dag.

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

08 Juni 2014 | Denemarken, Varde

Vandaag zijn we toch niet naar de klitplantage op Fano gegaan. Toen we vanochtend wakker werden was het een beetje druilerig. Omdat we niet goed konden inschatten hoe lang dit ging duren hebben we ervoor gekozen op zoek te gaan naar een andere klitplantage.
Want klitplantages hebben ze Denemarken genoeg. Een klitplantage is namelijk een aangelegd bos op duingrond. Nadat de zon rond 10.30 uur door kwam zijn we wat rond gaan rijden. Helaas hebben we (nog) geen klitplantage gevonden. Maar natuurlijk zijn we wel op andere mooie plaatsen beland.
Ergens op de weg stond een rommelmarkt aangegeven. Natuurlijk moesten we daar even naar binnen. Gratis en voor niets liepen we naar binnen en natuurlijk hebben we ook wat Lego gescoord. Daarna reden we verder en zagen een Fodevarefestival aangeplakt staan. Wij erop af ... al wisten we niet wat het was. Het bleek iets spectaculairs, want er stond een file van 2 kilometer voor de ingang.
Dat vonden we gekkenwerk, dus zijn omgedraaid en hebben onze auto geparkeerd bij natuurpark Filso. Pas toen we de naam op een bordje zagen, beseften we ons dat dit in de Lonely Planet aangeschreven stond als een mooie wandelplek. De wandelwegen voerden ons langs mooie natuur met een grote waterplas in het midden. De vogels tjirpten en twitterde er lustig op los en ook de koekoeken lieten zich goed horen.
Na een aantal kilometer lopen kwamen we bij een aantal boeren schuren. Daar was het een drukte van belang en wat denk je? Opeens stonden we op het Fodevarefestival! Dit festival blijkt een jaarmarkt met streekproducten te zijn. Doordat we met deze omweg op het festival gekomen zijn, hadden we ook de kaartverkoop omzeilt... weer gratis en voor niets :-) Na de jaarmarkt zijn we teruggelopen naar de auto stond er een nog langere file dan op de heenweg.
Nu zijn we weer terug in het huisje en genieten van het mooie weer. Morgen gaan we richting de zee en wat we verder gaan doen, zien we morgen wel weer.

• 08 Juni 2014 - 21:51

De Nooijens.:

Lieve Monique en Guido, wat een fijne, gezellige en goedkope dag.
    Na mijn werk zijn we voor een nacht naar de camping gegaan. Het is echt heel mooi weer geweest. Een mooie middag lekker genieten van de kids en het mooie weer, ik heb genoeg vitamine op gedaan om morgen weer te gaan werken. Morgen ochtend ga ik vanuit de camping weer een vroege werken en smiddags doet Sven mee met de wieler ronde in Ammerzoden. Wij wensen jullie nog heel veel plezier met nog heel veel goedkope dagen. Veel kusjes van ons allemaal. Xxxxxxxx

• 09 Juni 2014 - 09:58

Jan Ploegmakers:

Hallo Monique en Guido, het was volgens mij weer een leuke dag met fijn wandelen en onverwachte gebeurtenissen, dat krijg je als je zonder echte voorbereiding of idee op pad gaat maar, zie wat er dan gebeurt erg leuk. Groetjes vanuit de pijlstaart.