Fano - Reisverslag uit Nordby, Denemarken van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Fano - Reisverslag uit Nordby, Denemarken van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Fano

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

07 Juni 2014 | Denemarken, Nordby

Toen wij gisteren aan kwamen in ons huisje was het regenachtig en guur. Het huisje was erg koud en wij hadden het door de vermoeidheid ook koud. Wij hebben de open haard aangemaakt en we hebben het huisje heerlijk warm gemaakt. Daarna nog een heerlijke nachtrust waardoor we vanochtend zo fris waren als een hoentje.
Vanochtend hebben rustig aan gedaan. Het weer is veranderd en het zal zeker 20 graden worden vandaag, heerlijk. Ondank dat we het rustig aan gedaan hadden, zaten we toch al om 9.30 uur in de auto naar Fano. Dit is een eilandje in de Waddenzee van 16 km lang. Ondanks dat dit eigenlijk maar een klein eiland is, vertrekt er elke twintig minuten een veerboot.
De veerboot vertrok vanuit Esbjerg naar het plaatsje Nordby op Fano. Aangekomen op Fano hebben we eerst de winkelstraat van Nordby bekeken en bij "Hans en Grietje" (foto) een pannenkoek gegeten. Daarna zijn we gaan dwalen door de bossen en weides van Fano.
Na zo'n 3 uur wandelen kwamen bij een groot strand (Fano bad) waar de auto's en campers tussen 7.00 en 21.00 uur gewoon op het strand mogen rijden. Overal zag je auto- en campereigenaren die hier dankbaar gebruik van maakten. Dit strand staat ook bekend om zijn kite-surfers en vliegeraars. Veel kite-surfers hebben we niet gezien, maar wel vliegeraars. Wat een mooi gezicht om zoveel vliegers bij elkaar te zien.
Vanuit Fano bad zijn we met de bus terug gegaan naar Nordby en raad eens .... zelfs de bus rijdt over het strand heen. Een heel aparte belevenis. Toen met de veerboot en de auto terug naar ons huisje. Daar heb ik "of je worst lust" gekookt. Dit is een recept van 24 kitchen. Super simpel en erg lekker. Een aanrader als je van verse worst en groenten houdt.
Nu zitten we uit te buiken en te genieten van het mooie weer. Wat we morgen gaan doen weten we niet zeker. Het kan zijn dat we terug gaan naar Fano, want daar is nog veel meer te zien. Onder andere de klitplantage ... wat dit is vertel ik morgen. Dan kunnen jullie tot die tijd nog even jullie fantasie gebruiken ;-0

Lieve groet,
Guido en Monique

• 08 Juni 2014 - 10:19

Jan Ploegmakers:

Hallo Guido en Monique, het is een mooi reisverslag, het is net of je er zelf bij bent, blijf ons opbde hoogte houden, groetjes van de Pijlijzerstraat. PS. De vakantie was goed, Jos had vrijdag een bedrijfs ongeluk gehad met een heftruck en heeft daarbij zijn kuitbeen,scheenbeen en hielbeen gebroken van zijn rechterbeen waar ook zijn kunstknie in zit. Hij ligt in JBZ hij heeft ook een stellatie op zijn been zitten.

• 08 Juni 2014 - 21:37

Ad En Christa:

Hoi hoi! Fijn dat we weer mogen meegenieten van jullie belevenissen! We hopen dat jullie een hele fijne vakantie hebben, en we zijn nu al benieuwd naar de foto's!
    Liefs, Papa en Christa