6, 7 en 8 juli - Reisverslag uit Anaxos, Griekenland van Guido en Monique - WaarBenJij.nu 6, 7 en 8 juli - Reisverslag uit Anaxos, Griekenland van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

6, 7 en 8 juli

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

08 Juli 2019 | Griekenland, Anaxos

Zoals in mijn vorige verslag al gezegd, was er afgelopen zaterdagavond een Griekse (barbecue) avond in ons appartementencomplex.
We startten met traditionele Griekse lekkernijen en een salade. Daarna brood met tzatziki en toen wat skewers (spiesjes) met verschillend vlees. En natuurlijk sloten we af met meloen … heel veel meloen. Ondanks dat ik geen fan ben van meloen, ben ik het hier meer gaan waarderen en eten.
Waardoor het met de vochthuishouding dus ook wel goed zit ;-)
Toen kwamen de danseressen en kwam de Griekse sfeer bovendrijven. Eerst hadden vooral de Grieken lol, maar naar veel klappen, meedoen en wat shotjes, van een drankje met een moeilijke Griekse naam, hadden wij ook veel lol. Ik eindigde uiteindelijk dansend op de bar met 6 andere vrouwen.

Zondag 7 juli; de enige dag van de vakantie dat we onze wekker gezet hebben. Ik haalde even wat vers brood bij het bakkertje op de hoek, terwijl Guido nog even zijn neus poedert. Daarna in de taxi (samen met onze onderburen) op weg naar de haven van Petra. Vanuit Petra vertrekken we met de boot naar Tokmakia, de eilandengroep tussen Griekenland en Turkije die ook wel de Bounty-eilanden (van Griekenland) genoemd worden.
Bovenop de boot is het heerlijk met de zon en een heerlijk briesje. De zonnebrand vloeit rijkelijk en naar wens drink, klets, lees of slaap je wat. Ondertussen passeren we mooie rotspartijen, strandjes en heel stiekem heeft ook een dolfijn even zijn ruggetje laten zien. Helaas is hier geen foto van, want voordat ik besefte dat ik het zag …… dook de dolfijn natuurlijk alweer weg.
Na zo’n 2 uur rustig varen gingen we voor anker op een plek die inderdaad aardig door kan gaan als Bounty-plaatje, alleen de palmbomen ontbraken.
We gingen zwemmen en snorkelen, heel veel snorkelen. Ik kreeg er geen genoeg van.
Ondertussen werd er een barbecue bevestigd aan de buitenzijde van de boot en werd er een heerlijke lunch voor ons bereid. Nadat de boot twee signalen gaf was het etenstijd. En na het eten natuurlijk nog even snorkelen.
N drie uur voor anker te hebben gelegen varen we terug. Nu iets verder op zee en met meer wind …. Wat was ik blij dat ik twee zeeziekpilletes genomen had in de loop van de dag. Anders was de heerlijke lunch vast visvoer geworden.
In de avond het dames voetbal gekeken en daarna met de onderburen gaan dineren aan het strand. Wat was dit een mooie dag!

Vandaag; maandag 8 juli houden we weer een balkon-dag. We hebben heerlijk vers brood gehaald voor het ontbijt en de lunch én wat baklava (wat is dat heerlijk zeg). We vermaken ons hier erg goed. Tot een volgend verslag.

• 08 Juli 2019 - 08:47

Ad:

Wat een gezellig verslag

• 08 Juli 2019 - 16:11

Ploegmakers:

Monique het was als gewoonlijk weer een prachtig verslag, dan krijg jezelf zin om op vakantie te gaan.❤️❤️

• 08 Juli 2019 - 16:24

Renie Ploegmakers:

Wat een mooi reisverslag Monique ik had jou wel op de bar willen zien staan
    Neem aan dat Guido mooie kiekjes heeft genomen ,als het zo leuk is dan is je vakantie zo snel voorbij
    Goed dat je tabl had in genomen voor op de boot en dat het heeft geholpen bij mij hadden ze niet geholpen
    Wens jullie een goede reis terug en horen wel als je terug bent
    Liefs van mij