5 en 6 juli - Reisverslag uit Anaxos, Griekenland van Guido en Monique - WaarBenJij.nu 5 en 6 juli - Reisverslag uit Anaxos, Griekenland van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

5 en 6 juli

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

06 Juli 2019 | Griekenland, Anaxos

Op 5 juli hebben we het heerlijk rustig aan gedaan. Na het (uit)slapen eventjes bij het bakkertje op de hoek wat verse broodjes gescoord en wat beleg bij de supermarkt naast te bakker.
Met veel lekkers keerden we terug in ons appartement. De rest van de ochtend en middag op ons balkon genoten van de warmte en alle heerlijkheden die we gekocht hadden.
Tegen de avond zijn we nog even naar het stand gegaan. Daar nog even gehangen op de lekkere zonnebedjes met daarna een heerlijk diner met op de achtergrond het schouwspel van de ondergaande zon. Je kunt het slechter treffen zullen we maar zeggen ;-)

Op zaterdag zijn we met de bus naar Mythimna gegaan. Dit stadje staat bekend om zijn karakteristieke huisjes en smalle straatjes gebouwd tegen een berg, met bovenop de berg een burcht.
Bij aankomst in Mythimna slingerden we wandelend tussen de woningen door de berg op naar de burcht. Heel wat keien, trappen en zweetdruppeltjes (33 graden) later genoten we van het zeebriesje en het uitzicht.
Bijna niet voor te stellen dat hier in vroeger tijden heel wat uitgevochten is. Met een heerlijk glaasje fris en baklava verwerken we deze gedachtes.
Terug naar beneden lopen we door de winkelstraatjes die op veel plaatsen “overkapt” zijn met blauwe regen. Helaas niet in bloei, maar hoe speciaal is dit?!
Op terugweg hebben wij de bus gemist of de bus ons .... want op de tijd dat de bus zou moeten vertrekken was er geen bus. En een kwartier ervoor en erna ook niet. Dus hebben we maar een taxi gepakt.
Vanavond gaan we naar de Griekse avond die in het complex georganiseerd wordt. En morgen gaan we met de boot op excursie naar de zogenaamde bounty-eilanden van Lesbos; de Tokmakia eilanden.
Volgende blog meer info.

• 06 Juli 2019 - 13:49

Mieke:

nou zeg .... jullie hebben het echt (slecht:-)) getroffen.
    wel jammer van de bus.

• 06 Juli 2019 - 14:44

Renie:

Weer een leuk reisverslag Petra is hier en vondt het bijzonder dat monique een reisverslag schrijft
    Het was hier vandaag iets minder warm wel fijn even af koelen
    Jullie hebben weer een mooie dag gehad wacht weer op je volgende reisverslag
    Lieve groetjes