Bijna het einde... - Reisverslag uit Bagdol, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Bijna het einde... - Reisverslag uit Bagdol, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Bijna het einde...

Door: Guido

12 Juli 2018 | Nepal, Bagdol

12 juli,
Donderdag, wat vliegt de tijd! Morgen is al weer mijn laatste dag en dan zal Monique ook in Nepal zijn en dan begint ons avontuur hier samen! Ze heeft een fantastische reis uitgestippeld en kijk er zeker naar uit om dat samen te doen. Nu eerst nog genieten van mijn twee laatste dagen op het project. De morgen wordt weer een nieuwe omdat mijn nieuwe kamergenoot Harry uit Wales nu ook in het ritueel mee gaat hier. En het is de morgen met een power cut (geen stroom in de wijk) dat merk je hoe vanzelfsprekend het is dat we het licht aan doen. Gelukkig is het licht buiten en zie je voldoende. Even een ontbijtje, werkkleding aan doen en dan om iets over negen weer richting de bus. Of zoals we nu hebben een 4x4 jeep. Aangekomen op de werkplek zie ik dat het groepje Fransen minder is, er zijn er een stuk of vier a zes ziek. Degene die er wel zijn lijken vandaag twee keer zo hard te werken, wat een werk hebben ze verzet zeg. Mooi om te zien, sommige dingen krijgen echt vorm. Buiten het project wat we nu doen heeft zich een ander probleem voor gedaan. De klaslokalen die vorig jaar gebouwd zijn zijn bijna niet meer te bereiken door de grote hoeveelheden regen die hier in de nacht valt. De kinderen moeten nu door de modder of via stap stenen de klaslokalen in. We gaan voor die lokalen een meter breed betonnen pad maken zodat dat probleem zich niet meer voor doet daar. Eerst weer met stenen een soort van fundering maken, een aantal vlakken de grond uit en anderen leggen afval stenen op de grond waar we morgen het beton op haan storten. Het is al weer drie uur en de dag zit er weer op, het is weer voorbij gevlogen. Weer thuis aangekomen beslis ik om een boekje te gaan lezen en mijn kamergenoot gaat nog even met wat anderen op stap. Mooi even de kamer alleen en even mijn eigen rust pakken. Om acht uur eten we weer warm, het blijft iedere dag weer een verrassing wat je te eten krijgt. Rond negen is de pijp dan wel weer leeg en doen we het licht uit op onze kamer. Tot morgen, het laatste verslag dat ik alleen schrijf........