Een actieve zondag - Reisverslag uit Dhapakhel, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Een actieve zondag - Reisverslag uit Dhapakhel, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Een actieve zondag

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

08 Juli 2018 | Nepal, Dhapakhel

8 juli
Het is al weer zondag, de kinderen gaan hier op zondag gewoon naar school. De enige vrije dag die ze hebben is zaterdag. Ben dus vanochtend in het 8 uur ontbijt ritueel mee gegaan. Daarna ben ik richting de taxi standplaats gelopen en heb een plaatselijke taxi genomen naar Chandragiri Hills het is een kabellift naar een klooster boven op de berg 2520 meter hoog.
De rit was 11 km en we hebben er bijna een uur over gedaan. Ik heb de chauffeur een tip/fooi gegeven en ik kreeg zijn nummer en hij pikt me straks ook weer op. Hij parkeert ergens zijn taxi en wacht tot dat ik terug ben. Boven aangekomen staat er een mooie tempel, een schoenen rekje voor je schoenen met het vriendelijke verzoek deze uit te doen. Ik doe dat netjes en wandel mijn rondje rond de tempel en de dingen die er omheen zijn. Er hangt een bijzondere sfeer die me wel aanstaat. Na een klein uurtje pak ik de kabellift weer naar beneden. Beneden aangekomen bel ik de chauffeur en hij komt netjes aanlopen en neemt me weer mee naar zijn taxi. Ik spreek met hem af dat hij me bij de tempel ruïnes in Kathmandu af zet en dan kan ik mooi nog een stukje wandelen.
Ik eet wat in een plaatselijk hotel dat ik ken en wandel daarna even door naar het hotel waar ik Monique vrijdag zie.
Ik zie in Snapchat dat er nog wat vrijwilligers een drankje doen in het centrum en sluit me daar even bij aan. We besluiten nog even naar de garden of dreams te gaan en rond een uur of zes roep ik weer een andere taxi die me naar huis brengt. In de drukte hier zijn ritjes van 5 km soms reizen van een half uur tot drie kwartier.
Thuis aangekomen is het eten al snel klaar en daar geniet ik weer van.
Vandaag maar eens vroeg naar bed want morgen is er weer gewoon een werkdag.
Tot morgen.......