En weer een paar lagen - Reisverslag uit Dhapakhel, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu En weer een paar lagen - Reisverslag uit Dhapakhel, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

En weer een paar lagen

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

04 Juli 2018 | Nepal, Dhapakhel

4 juli
Zo dat was lekker wakker worden vanochtend, ik heb van 10 tot 7 geslapen en dat was wel eens fijn. Om 8 uur weer ons ontbijt, vandaag een currysoep met bonen. Het is iedere dag weer een verrassing wat je krijgt. Daarna de wandeling naar het busje en weer naar het schooltje. Het busje was laat en dat bracht me de mogelijkheid om met een van de bouw coördinatoren te praten die ook met het busje gaat. Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom er hier mooie scholen staan en wij als vrijwilligers dit schooltje bouwen. Wat blijkt is dat de regering alleen geld in een school stopt voor goed onderwijs voor de beter bedeelde. Deze kinderen worden ook opgehaald op plekken en in luxe busjes naar beveiligde scholen gebracht. Voor de arme is er dus eigenlijk niks, en daarom bouwen wij deze school. In het stukje school wat er nog wel staat zijn ook drie of vier vrijwilligers aan het werk als lerares. De school ligt dan ook in een minder bedeelde buitenwijk. Vandaag wat voorbereidend werk gedaan buiten omdat het droog was. Daarna nog drie rol lagen gemetseld. Zo rond een uur of drie weer richting ons guest house. Even douchen, koud brrrr, wandel kleren aan en nog even een mooie wandeling maken met Jane mijn huisgenoot. We zijn naar een klooster gewandeld boven op een berg achter ons guest house. Het klooster ligt een kleine 100 meter hoger maar het is een stevige klim. We konden er niet naar binnen maar het was een mooie wandeling waarbij we op de bergweg nog een groep kinderen tegen die cricket aan het spelen waren met drie flessen half gevuld met water achter de slagman en een stapel stenen aan de kant van de werper. Zo mooi om te zien, zo veel spelende kinderen buiten voetballend spelend met tollen een ieder vermaakt zichzelf. Nu weer rustig terug in het guest house naar een wandeling van ik denk twee en half uur. Nu om 8 uur avondeten en dan denk ik niet ver van mijn bed te liggen. Inderdaad lekker moe, ik duik er in met een boekje, tot morgen.

• 04 Juli 2018 - 19:30

Mieke:

Wat fijn dat het droog was!
    Dan is het makkelijker voor jullie om ook wat buiten het gebouwtje iets te doen.
    Was de weg nu ook iets begaanbaarder.
    Succes Mieke