Aankomst Nepal, Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Aankomst Nepal, Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Aankomst Nepal, Kathmandu

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

30 Juni 2018 | Nepal, Kathmandu

30 juni
Vandaag ben ik aangekomen in Kathmandu, 25 minuten later dan gepland. Lang moeten wachten op mijn bagage, maar mijn vertrouwde blauwe hoes met tas zag ik op de band liggen. Nog even mijn visa laten checken en mijn declaration formulier inleveren en ik ben echt in Nepal. Buiten staat een man mij op te wachten met een bordje van het hotel en een brief met mijn naam er op. Ik mag in de taxi mee naar het Royal Prins hotel in Kathmandu. De rit naar het hotel duurt ruim een kwartier en doet me het meest terug denken aan de rit van centraal Casablanca naar de Casa Blanka Moskee! Veel getoeter en de grootste wint.

Ze hebben hier nog niet van verkeerslichten gehaald dus je kunt je er vast iets bij voorstellen. Het is nu 8.35 uur locale tijd, net even een douche gepakt en nu even slapen. Om 13.00 uur ben ik weer fris en fruitig om met iemand van de organisatie een verkenningswandeling te aken door Kathmandu. Belangrijke opdracht is het kopen van een locale telefoonkaart en bij het ATM geld pinnen, want dat is ook wel handig. Daarna nog even gerommeld op de kamer en de benenwagen weer gepakt om een wandeling te gaan maken. Onderweg zag ik in de verte een tempel en daar ben ik naartoe gelopen.
Onderweg over een stalen brug, omdat de originele brug met de aardbeving vernietigd is. Ik ga over het water waar ook de begrafenissen plaatsvinden. Zeer bijzonder dit, omdat ik ook gewoon het bloed van slachtingen van dieren in hetzelfde water zie lopen.
Ik wandel verder en kom aan het begin van de trap naar boven. Het bleek de bekende Swayambhunath Tempel te zijn, ook wel bekend als de Monkey Temple. Hij heet niet voor niets zo want het stikt er de moord van de apen. Goed opletten want ze bestelen je en dat lijkt me niet handig. Een lange trap van maar liefst 365 treden naar boven brengt me bij de tempel zelf en het prachtige uitzicht over Kathmandu. Even rustig twee keer met de klok mee rondgewandeld en daarna weer rustig richting mijn hotel gelopen.
Het is nu zes uur en ik ga me even opfrissen en dan rond zeven uur even iets eten in het restaurant van het hotel. Ik merk dat ik door het vele water drinken niet zo'n honger heb, maar er moet toch echt iets in.
Zo mijn eerste Nepalese maaltijd zit erin, nu uitbuiken op mijn kamer. Een filmpje aan en dan niet te laat slapen. Het was en is een bijzonder mooie eerst dag. Morgen om 10.00 uur word ik opgepikt en ga dan naar mijn gastgezin/guesthouse.

Voor nu slaap lekker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido en Monique

Actief sinds 22 Juni 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 72188

Voorgaande reizen:

02 Juli 2019 - 09 Juli 2019

Lesbos

29 Juni 2018 - 28 Juli 2018

Nepal adventure

28 Juni 2017 - 03 Juli 2017

Even ertussenuit

23 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Vakantie Macedonië

23 November 2015 - 28 November 2015

Rome

22 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Naar Amerika

06 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Denemarken incl. Legoland

16 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Vandans - Voralberg - Montafon

01 Juni 2013 - 10 Juni 2013

Alpe d'HuZes en Marne la Vallee

24 Augustus 2012 - 08 September 2012

Marokko in a nutshell

Landen bezocht: