Voorbereidingen Nepal - Reisverslag uit Vughtsche Hoeven, Nederland van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Nepal - Reisverslag uit Vughtsche Hoeven, Nederland van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Nepal

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

24 April 2018 | Nederland, Vughtsche Hoeven

Zoals jullie waarschijnlijk weten, ga ik na 13 jaar mijn werkgever Ernes verlaten en heb ik een nieuwe uitdaging gevonden op NieuwSparrendaal. Het lijkt me leuk om deze 13 jaar in juli af te sluiten met iets bijzonders ….. en omdat ik ook graag iets voor andere mensen doe besloot ik me te verdiepen in vrijwilligerswerk. Natuurlijk moest dit vrijwilligerswerk wel bij me passen en zo vond ik een mooi bouwproject in Nepal. Daar kan ik met mijn twee rechter handen bijdragen aan de herbouw van scholen. Ondanks dat het al meer dan drie jaar geleden is dat daar een hele heftige aardbeving was, blijkt dat er nog altijd héél veel moet gebeuren. Waaronder in en rondom Kathmandu waar ik zal gaan werken.
Ik zie mijn tijd in Nepal niet alleen als een manier om iets bij te dragen aan de wederopbouw van hun land, maar ik zie dit ook als een manier om een beter inzicht te krijgen in de wereld om mij heen. Terwijl ik vrijwilligerswerk doe, zal ik bij een lokaal gastgezin wonen. Ik geloof dat de lange-termijn-relaties die ik hoop te sluiten met mijn projectcollega's en gastgezin van grote waarde zullen zijn voor mij en voor hen. Aan het einde van mijn project hoop ik terug te keren met een beter begrip van Nepal en voor de mensen met wie ik daar contact gehad heb.
Aangezien deze ervaring niet wordt betaald, moet ik de kosten dekken voor zaken als vluchten, verblijfskosten, voedsel en vaccinaties. Ik ben van plan hieraan een aanzienlijk deel van mijn eigen kapitaal bij te dragen, evenals financiering via sponsorschappen. Ik vertrouw ook op de hulp van mijn vrienden en familie. Zelfs een klein bedrag zal me een stap dichter bij mijn doel brengen. Bij voorbaat dank voor alle steun die je kunt geven.
Betaling is trouwens alleen mogelijk met PayPal of creditcard. Mocht je dit niet hebben, maak het geld dan over naar onze privérekening: NL93TRIO 0338812962 tnv Ploegmakers ovv “vrijwilligerswerk”. Dan zorgen wij dat het geld doorgestuurd wordt naar deze rekening. Via de site kan je storten vanaf 20 euro, maar naar onze bankrekening mag je elk bedrag storten .... alles is welkom. Super bedankt!
https://www.myprojectsabroad.org/fundraising/4pPrjJ

  • 24 April 2018 - 12:16

    Jan Ploegmakers:

    Guido is het een mooi verslag van jouw voorbereiding naar Nepal. Ik heb gelezen dat je vlakbij of in Kathmandu zit daar gaan ook altijd de bergbeklimmers naar toe. Ik hoop dat je daar een geweldige tijd hebt en ook iets kan betekenen, en nieuwe vriendschappen zal kunnen sluiten, maar daar twijfel ik niet aan veel succes. Maar wij zien jouw voor die tijd nog regelmatig. Groetjes van mama en je vader.

  • 24 April 2018 - 12:15

    Jan Ploegmakers:

    Guido is het een mooi verslag van jouw voorbereiding naar Nepal. Ik heb gelezen dat je vlakbij of in Kathmandu zit daar gaan ook altijd de bergbeklimmers naar toe. Ik hoop dat je daar een geweldige tijd hebt en ook iets kan betekenen, en nieuwe vriendschappen zal kunnen sluiten, maar daar twijfel ik niet aan veel succes. Maar wij zien jouw voor die tijd nog regelmatig. Groetjes van mama en je vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido en Monique

Actief sinds 22 Juni 2012
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 72282

Voorgaande reizen:

02 Juli 2019 - 09 Juli 2019

Lesbos

29 Juni 2018 - 28 Juli 2018

Nepal adventure

28 Juni 2017 - 03 Juli 2017

Even ertussenuit

23 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Vakantie Macedonië

23 November 2015 - 28 November 2015

Rome

22 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Naar Amerika

06 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Denemarken incl. Legoland

16 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Vandans - Voralberg - Montafon

01 Juni 2013 - 10 Juni 2013

Alpe d'HuZes en Marne la Vallee

24 Augustus 2012 - 08 September 2012

Marokko in a nutshell

Landen bezocht: