2, 3 en 4 juli - Reisverslag uit Anaxos, Griekenland van Guido en Monique - WaarBenJij.nu 2, 3 en 4 juli - Reisverslag uit Anaxos, Griekenland van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

2, 3 en 4 juli

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

04 Juli 2019 | Griekenland, Anaxos

Op 2 juli vertrokken we met enige vertraging vanaf Schiphol, waarna we ook met enige vertraging landden op het warme Lesbos (30 graden). We werden met een bus vervoerd naar ons onderkomen in Anaxos.

Daar werden we hartelijk ontvangen door de eigenaar van het complex .... gelukkig hadden ze het restaurant nog wat langer open gelaten. Zo konden wij onze hongerige maagjes nog vullen met Griekse lekkernijen.

Toen snel naar het appartement om wat uit te pakken en te slapen.

De volgende ochtend werden we verrast door een prachtig uitzicht op de (Egeïsche) zee en het zwembad. Na een (Grieks) ontbijt verkenden we het mooie strand van Anaxos en bleven we "plakken" op de strandstoelen van een mooie taverne aan de blauwe zee. Met een plonsje in het verkoelende water hielden we het daar de hele middag uit.

Bij terugkomst nog even het zwembad gevoeld en ons laten verwennen met echt Grieks eten.

Vanuit bed hebben we de Nederlandse voetbalspeelsters nog aangemoedigd, waarna we onze ogen sloten .... op weg naar een nieuwe dag.

Vandaag, donderdag 3 juli, werden we wakker na een onrustige nacht. Wat de onrust nu echt veroorzaakte, weten we eigenlijk niet. We weten wel dat vanaf 3 uur steeds een van ons wakker was. Rond half 10 uit de veren, want het wordt vandaag een warme dag; 39 graden.

We hebben een zelfbedachte excursie die we gaan doen.

We wandelen van Anaxos naar het nabij gelegen dorpje Petra. Daar bekijken we wat oudheden (er zijn er niet zo heel veel), winkelen wat, lunchen wat en lopen dan op ons gemak weer terug naar Anaxos.

Ondanks de warmte was "de excursie" goed te doen .... we hadden hem immers ook zelf bedacht en deze was natuurlijk naar wens aan te passen :-)

Nu zitten we even op ons balkon onder een parasolletje met een lekker zeewindje op ons lichaam.

Als afsluiter van de dag nemen we dadelijk nog in duik in het zwembad en laten we ons opnieuw verrassen door de kok.

Zondag gaan we op excursie met een boot, tot die tijd hangen we hier nog lekker wat rond.

Ps ik probeer wat foto's toe te voegen.

Liefs Guido en Monique

• 04 Juli 2019 - 15:44

Mieke:

wat een mooie uitzichten zeg!!!
    hier in Les-(den b)osch is het op het ogenblik goed uit te houden met 20 graden :-)