Project en eindelijk zwemmen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Project en eindelijk zwemmen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Project en eindelijk zwemmen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

27 Juli 2018 | Nepal, Kathmandu

27 juli

Een bijzondere dag vandaag, we gaan met de taxi terug naar de plaats waar het voor Guido begon. Met de drie Nepalese project begeleiders sprak hij af om de laatste dag van onze vakantie terug te komen om mij het project te laten zien.
En ja, vandaag 27 juli stonden we daar dan. Ze waren blij verrast om Guido weer te zien en het voelde voor hem zelfs een beetje emotioneel om hen weer te zien en met zijn voeten in het project te staan. Ze ontvingen mij ook hartelijk en hadden allemaal lieve woorden voor Guido en voor mij. Geweldig lief!

We werden uitgenodigd voor een schooluitvoering van deze middag in verband met lerarendag. Een aantal groepen stond dansjes te oefenen in de klassen die vorig jaar (mede dankzij Projects Abroad) gemaakt zijn. Het zag er zo mooi en vertederend uit .... maar door al onze andere plannen vandaag, lukt het niet om daar bij te zijn.

Wel spraken we nog even met de plv. directeur van de school. Deze dame toonde zoveel dankbaarheid en respect, echt hartverwarmend!

Guido kijkt echt met een prachtig gevoel terug op deze ervaring, en hij zou het zo weer doen! En ik ook! Zowel meegaan als thuisblijven :-).

Toen we weer bij het hotel waren, was het alweer bijna middag. Na een snelle verkleedpartij gingen we nog even het centrum in voor wat thee en wat hebbedingetjes. Terug in het hotel aten we een verlate lunch bij het zwembad. Daarna was het toch écht tijd voor een plonsje en wat zonnebaden. Want door de voorkeur die ze hier aangeven voor kleding, hebben m’n schouders en bovenbenen de hele vakantie geen zon gezien. En eigenlijk is dat bij Guido ook zo. Dat hebben we echt niet in een paar uurtjes goed gemaakt, maar het was toch wel heel lekker.

Helaas is er bij zonsondergang niets te zien van de maansverduistering doordat er veel (regen)wolken boven Kathmandu hangen. Hopen dat de bloedmaan bij jullie wel te zien is.

Na het diner en het inpakken van de rugzakken is het nu bijna 22.30 uur en echt tijd om onze oogjes dicht te knijpen. Morgenochtend om 4.30 uur loopt de wekker af en gaat de terugreis beginnen. Zaterdag aan het eind van de dag (nl tijd) zijn we dan weer in Nederland en gaan we in het Nederlandse zonnetje bijkomen van de jetlag en de mooie dingen die we allemaal beleeft hebben.
Natuurlijk horen jullie nog iets van ons als we thuis zijn en een beetje bijgekomen zijn.

• 27 Juli 2018 - 17:23

Mieke:

Een hele goede reis.

• 27 Juli 2018 - 17:24

Deborah:

Fijne en veilige terug reis!
    En hier in NL ben je zo bij gekleurd.

Tot snel! ;-)

• 27 Juli 2018 - 17:37

Jan Ploegmakers:

Wij wensen jullie een prettige en veilige reis huiswaarts. Tot gauw❤️