Zigzagging on a humpy bumpy road - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Zigzagging on a humpy bumpy road - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Zigzagging on a humpy bumpy road

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

22 Juli 2018 | Nepal, Bharatpur

22 juli

Vanochtend even gegeten en daarna in de auto gesprongen met onze (al bijna vaste) taxichauffeur. De chauffeur had in de auto ballonnetjes opgehangen en wenste Guido een hele mooie verjaardag .... zo verschrikkelijk lief.

De eerste drie uur van de tocht zou “zigzagging on a humpy bumpy road” worden, had de chauffeur ons belooft. Nou, dat hebben we geweten. Zoals de meeste van jullie weten heb ik tijdens zo’n soort rit wel eens 5 uur boven een zakje gehangen (zie vakantie Marokko) dus ik vreesde voor hetzelfde. Na het eerste uur van deze rit heb ik maar gevraagd of de chauffeur even wilde stoppen zodat ik wat medicijnen kon nemen, anders waren er toch echt weer wat zakjes nodig geweest.

Na een uurtje of 5 kwamen we aan in Chitwan en werden we ondergedompeld in de warmte, natuur en rust van Sapana village. We lunchen en daarna worden we naar onze lodge gebracht. Deze ziet er heerlijk uit en het bed is geweldig mooi versierd voor Guido’s verjaardag.

Een kleine twee uurtjes later meldden we ons weer voor de volgende “humpy bumpy ride”, we gaan namelijk mee op jeepsafari. We zaten in comfortabele stoelen bovenop een jeep, of eigenlijk meer op het platte deel van laadklep van een jeep. Zo reden we een eindje door het stadje en daarna reden we zo het nationale park binnen. Al gaat dat binnenrijden niet zomaar, het nationale park wordt heel goed bewaakt door het leger. Dit is vooral om stroperij terug te dringen.
Tijdens deze hobbelige rit zagen we veel verschillende vogels, herten, everzwijnen, krokodillen en een langoer aap. Een aantal keer mochten we uit de jeep om even bij een meer te kijken. Als de zon onder gaat trekken de dieren naar het water, dus heb je veel kans ze daar te zien. Er was ook een kans om neushoorns te zien. Een aantal keer dacht ik er een te zien ...... maar het bleken termietenheuvels te zijn. De zon ging langzaam onder en omdat het langzaam begon te druppelen, reed de chauffeur ons snel terug naar de lodges.

Direct na deze drie-en-een-half uur durende trip, gingen we gelijk aan een tafeltje zitten. We wilden dineren en naar bed. Een van de serveersters vroeg ons mee te komen naar een tafeltje speciaal voor ons. Een mooi versierd tafeltje stond net om de hoek voor ons klaar met een kleine attentie erop en heel veel bloemen. We werden verwend met nootjes en popcorn en daarna natuurlijk het door ons bestelde eten. Dat smaakte erg goed en toen we met volle magen aanstalten maakten om nu toch echt naar bed te gaan, werd me gevraagd Guido toch echt nog even daar te houden.
Alle medewerkers werden samengeroepen, de lichten gingen uit en happy birthday schalde over het terras. Een super grote schaal met een taartje, kaarsjes en erg veel versiering werd voor Guido neergezet ..... dit is toch echt super lief.
We verdeelden het taartje tussen alle gasten die nog aanwezig waren op het terras en namen zelf natuurlijk ook nog een stukje. Het was wat proppen, maar ook die ging voor het grootste deel nog in onze magen.

Een verjaardag om nooit te vergeten! En morgen ...... gaan we ‘s ochtends vroeg kanoën en daarna ontbijten in de jungle/national park.

• 22 Juli 2018 - 17:39

Mieke:

Zo`n verjaardag heb je verdiend!!!! :-)

• 22 Juli 2018 - 18:42

Renie:

Dat is idd nog eens een verassing dat vergeet je zeker niet meer toch een mooie verjaardag slaap straks lekker en rust uit voor morgen liefs xx