Kinder monniken - Reisverslag uit Dhapakhel, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Kinder monniken - Reisverslag uit Dhapakhel, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Kinder monniken

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

07 Juli 2018 | Nepal, Dhapakhel

7 juli
Goedemorgen,
ik was weer vroeg wakker ergens rond 7.30. Om 8.00 riep Susmita the housemom BREAKFAST. Zo mijn ontbijtje was er weer, een soort van pannenkoeken met rode saus. Na mijn ontbijtje was het tijd de wasmachine even aan te zetten, nee grapje ..... je doet hier gewoon je wasje in een teiltje met regenwater en wat wasmiddel er in en soppen maar. Alles aan het lijntje gehangen en laat maar drogen. Het is nu al 35 graden en het is pas 10 uur. Blijf maar even lekker op het balkon zitten met een boekje maar het water loopt me over de rug. Normaal zou je je t-shirt uit doen maar dat is hier niet echt gepast. Rond 13 uur even een lunch gekregen en daarna maar weer eens een lekker stukje wandelen.
Toch maar weer eens naar het monniken klooster lopen en kijken of ik verder kom. Het is weer een stevige klim omhoog die ik dan ook maar in gepast tempo doe. Boven aangekomen ik denk een klein uur later staat de poort van het klooster open en loop toch maar eens voorzichtig door. Ik zie nu van dichtbij dat er een opleidings deel voor monniken is en dat ze een groter klooster aan het bouwen zijn. Bijzonder om die kinder monniken te zien in hun kledij.
Daarna lekker aan de andere kant terug gelopen en het was weer prachtig, nog een Nepalese picknick gepasseerd en op de grote grasvelden wordt vol op volleybal en cricket gespeeld. Om acht uur weer mijn avond eten en dan lig ik er niet ver vandaan. Een paar uur geslapen maar helaas wakker van de warmte, ik drijf mijn bed uit. Van mij mag het weer even flink regenen. Tot morgen maar weer....