Making Concrete - Reisverslag uit Dhapakhel, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Making Concrete - Reisverslag uit Dhapakhel, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Making Concrete

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

03 Juli 2018 | Nepal, Dhapakhel

3 juli
Afgelopen nacht al weer iets beter geslapen. Op 2 uur viel ik in slaap en nu om 8 uur weer wakker voor het ontbijt. De tas al klaar gemaakt en na het ontbijt lopen we weer naar de vaste plaats waar ze ons oppikken. Het lijkt nu droog te zijn en dat is ook wel lekker. We beginnen de dag met het maken van beton. We maken een tussenlaag van beton op het metselwerk van gisteren. En we vullen met de restanten beton wat andere gaten op in een van de klaslokalen. Geweldig om te zien hoe zij bekistingen maken en hoe ze met een transparante tuinslang een waterpas maken en zo de hoogte van de betonrand waterpas uitzetten. Na het middageten kwam er nog een vrachtwagen stenen lossen, dat gaat niet zoals bij ons maar een dumper truck wordt vol geladen met stenen en deze wordt gewoon omgekiept. Het betekent dus dat alles weer steen voor steen het gebouwtje in moet. We maken een treintje waarin iedereen zijn plek heeft en starten met het binnen stapelen van de stenen. We hebben denk ik een kwart gedaan en gaan morgen vast weer verder. Zo rond 3 uur zit de werkdag er weer op, het was een mooie en leuke productieve dag.
Even een “heerlijke” koude douche genomen, warm water is er alleen maar als de zon voldoende de ton op het dak verwarmd. Jane en ik hadden afgesproken om bij andere volunteers in hun guest house te gaan kijken. We hebben daar wat gekletst, lekker internationaal daar van Engelsman tot Japanner of Italiaan er zit daar van alles. De meeste allemaal als zuster werkzaam in het ziekenhuis. Rond half acht weer terug naar ons eigen guesthouse omdat we om 8 uur te eten krijgen. Nu nog even op de overloop op een matrasje hangen en dan weer proberen op tijd naar bed te gaan. Morgen weer een nieuwe werkdag.