De eerste werkdag - Reisverslag uit Dhapakhel, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu De eerste werkdag - Reisverslag uit Dhapakhel, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

De eerste werkdag

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

02 Juli 2018 | Nepal, Dhapakhel

2 juli
De dag van de eerste werkdag.
Een redelijke nacht achter de rug, ik viel rond 3.30 in slaap. Gelukkig niet meer wakker geweest, het tijdsverschil met Nederland is nog niet gewend. Om 8 uur het ontbijt en om 9.30 worden we opgepikt om naar de werkplek te gaan.
En ja hoor in het busje naar de werkplek, het regent en sommige wegen zijn veranderd in complete watervallen met veel gaten in de zandweg. Een ritje in Joris en de draak maar dan 10 keer erger. Bij de werkplek aangekomen is het een schooltje van vier a vijf klaslokalen en een soort van aula. Onze taak vandaag is metselen, dit heb ik gelukkig al eens eerder gedaan alleen is er hier een handicap! Er is geen een steen hetzelfde.
Wat uitzoekwerk met een peilloot en de eerste dubbele rij gaan we leggen. De upperaars geven je de stenen en de specie aan en leggen maar. Na het leggen van drie extra lagen op de bestaande lagen komt er een laag van beton. Voordat er beton op kan moeten we eerst een beton ijzer aan elkaar vlechten. Dit is het laatste klusje van de dag hier bij het schooltje. Weer terug met het busje op het nog slechtere pad naar een dag met eigenlijk alleen regen. Terug bij het guesthouse rond 15.30 besluit mijn mede huisgenoot Jane om twee matrassen op de overloop te leggen, omdat je niet bij elkaar op de kamer mag komen. We hebben wat liggen kletsen, slapen en een boekje gelezen. Rond 20 uur kregen we ons avond eten en daarna is het langzaam aan weer richting bed. Het was een bijzondere werkdag, en morgen waarschijnlijk weer een compleet andere dag.
Voor nu tot morgen.

• 03 Juli 2018 - 08:35

Mieke:

Wat zonde van die regen.
    Misschien kan je een matras in het busje leggen voor de heen en terug reis :-) !
    Succes verder. Hopelijk vandaag geen regen.
    Mieke