1 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu 1 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

1 juli

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

01 Juli 2018 | Nepal, Kathmandu

In verband met de onhandige wifi in het guesthouse waar Guido op dit moment verblijft, post ik zijn bericht over 1 juli.

De afgelopen nacht kennis gemaakt met de vele zwerfhonden. Deze vechten in de nacht en dat gaat gepaard met een flink gejank. Maar over het algemeen lekker geslapen, ik heb airco op de kamer en dat is fijn. Het is er anders erg klam. Rond 8.30 aan mijn eerste echte ontbijtje, en dat bevalt me prima. Om 10 uur een afspraak met iemand van de organisatie voor de verdere info over mijn project. Het bouwen van een school met 4 klaslokalen. Ik moest nog steeds een telefoon kaart hebben dus dat hebben we samen (Bharpur en ik) maar even gedaan. Bharpur is mijn aanspreekpunt op het project een soort van opper chef. De telefoonkaart is echt lachen, je koopt een pre-pay kaart met 10 GB aan data bundel voor €6,80.

- Om 13 uur werd ik opgehaald en met twee andere volunteers naar verschillende guesthouses gebracht. De een ging drie weken werken in het ziekenhuis en de ander drie weken in een school als lerares Engels. Het dorpje waar ik nu ben heet Baghdol, er is hier niet heel veel te beleven buiten de bekende vele winkeltjes die je in alle grote plaatsen ziet. Ik heb het dakterras maar opgezocht en ben in een goed boek gedoken. Flesje Cola en wat koekjes erbij die ik in de plaatselijke supermarkt gescoord heb en ik kom mijn dag wel door.

In de late middag komt Jane een andere volunteer van hetzelfde project weer in het guesthouse. Leuk om met haar even mijn Engels op te halen. Nu, ondertussen 19.30 hier, krijg ik vanuit Nederland mijn Formule1 update. Om 20 uur eten en dan valt de avond hier al weer bijna. Na het eten nog wat zitten kletsen met mijn huisgenoot en nu stilletjes aan naar bed. Het is hier nu 21.30 en alle slaap die je kunt pakken moet je pakken. Het is hier namelijk niet anders dan in Kathmandu, de honden houden je met regelmaat wakker in de nacht.

Tot morgen.