1 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu 1 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

1 juli

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

01 Juli 2018 | Nepal, Kathmandu

In verband met de onhandige wifi in het guesthouse waar Guido op dit moment verblijft, post ik zijn bericht over 1 juli.

De afgelopen nacht kennis gemaakt met de vele zwerfhonden. Deze vechten in de nacht en dat gaat gepaard met een flink gejank. Maar over het algemeen lekker geslapen, ik heb airco op de kamer en dat is fijn. Het is er anders erg klam. Rond 8.30 aan mijn eerste echte ontbijtje, en dat bevalt me prima. Om 10 uur een afspraak met iemand van de organisatie voor de verdere info over mijn project. Het bouwen van een school met 4 klaslokalen. Ik moest nog steeds een telefoon kaart hebben dus dat hebben we samen (Bharpur en ik) maar even gedaan. Bharpur is mijn aanspreekpunt op het project een soort van opper chef. De telefoonkaart is echt lachen, je koopt een pre-pay kaart met 10 GB aan data bundel voor €6,80.

- Om 13 uur werd ik opgehaald en met twee andere volunteers naar verschillende guesthouses gebracht. De een ging drie weken werken in het ziekenhuis en de ander drie weken in een school als lerares Engels. Het dorpje waar ik nu ben heet Baghdol, er is hier niet heel veel te beleven buiten de bekende vele winkeltjes die je in alle grote plaatsen ziet. Ik heb het dakterras maar opgezocht en ben in een goed boek gedoken. Flesje Cola en wat koekjes erbij die ik in de plaatselijke supermarkt gescoord heb en ik kom mijn dag wel door.

In de late middag komt Jane een andere volunteer van hetzelfde project weer in het guesthouse. Leuk om met haar even mijn Engels op te halen. Nu, ondertussen 19.30 hier, krijg ik vanuit Nederland mijn Formule1 update. Om 20 uur eten en dan valt de avond hier al weer bijna. Na het eten nog wat zitten kletsen met mijn huisgenoot en nu stilletjes aan naar bed. Het is hier nu 21.30 en alle slaap die je kunt pakken moet je pakken. Het is hier namelijk niet anders dan in Kathmandu, de honden houden je met regelmaat wakker in de nacht.

Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guido en Monique

Actief sinds 22 Juni 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 72149

Voorgaande reizen:

02 Juli 2019 - 09 Juli 2019

Lesbos

29 Juni 2018 - 28 Juli 2018

Nepal adventure

28 Juni 2017 - 03 Juli 2017

Even ertussenuit

23 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Vakantie Macedonië

23 November 2015 - 28 November 2015

Rome

22 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Naar Amerika

06 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Denemarken incl. Legoland

16 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Vandans - Voralberg - Montafon

01 Juni 2013 - 10 Juni 2013

Alpe d'HuZes en Marne la Vallee

24 Augustus 2012 - 08 September 2012

Marokko in a nutshell

Landen bezocht: