Weer in Londen - Reisverslag uit Paddington, Australië van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Weer in Londen - Reisverslag uit Paddington, Australië van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Weer in Londen

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

04 Februari 2018 | Australië, Paddington

Ik had het niet aangekondigd via Waarbenjij.nu, maar we zijn vanaf vrijdag voor een lang weekend in Londen.
Zoals ik in mijn laatste Londen-blog (vorig jaar) al aangaf, vinden we het heel leuk en gezellig om in Londen te zijn. Dus we hebben weer een weekendje geboekt.
Vrijdag zijn we met een vlucht vanuit Amsterdam vertrokken. Rond 12.30 uur hadden we ingecheckt en konden we weer op sjouw.
Met onze oistercard (kaart voor het openbaar vervoer) in de hand vertrokken we om te lunchen. Na de lunch hebben we even door Chinatown gedwaald. Dit is een deel van London city waar, de naam zegt het al Chinezen wonen, leven en hun waar verkopen. Je merkt direct dat de sfeer en de cultuur veranderd.
Weer terug uit Chinatown lopen we verder door Londen op zoek naar een metro. Je hoeft hier niet bang te zijn dat je hier verloren loop, want iedereen kan je hier naar de dichtstbijzijnde metro sturen. Dus we hoppen in de metro en gaan naar ons appartement.
Na een powernap bedachten we dat het leuk was om op vrijdag of zaterdag naar de musical te gaan ..... want ja, dat wilden we de vorige keer al. Maar toen was er geen enkel kaartje meer te krijgen. Nu struinden we internet af en zagen direct dat de kaartjes op vrijdag vele malen goedkoper waren dan op zaterdag. Hollands als we zijn, kiezen we dus voor kaartjes op vrijdag. De juiste musical was ook zo gevonden want ondanks dat er keus te over is, sprak Wicked ons allebei heel erg aan. Vooral ook omdat ik uit deze musical twee liedjes (in de badkamer) gezongen heb.
Na wat snacken gingen we met de metro naar Victoria station. Van daaruit was het maar een paar minuten lopen naar het Apollo Victoria Theatre. Dit theater is van binnen een mooi, klassiek theater. En voor de kenners.... het heeft wat weg van het Tuschinski theater in Amsterdam. De musical Wicket blijkt al vanaf 2006 ten tonele gebracht te worden in Londen en trek nog steeds (bijna) volle zalen. Dus dat bewijst wel dat de musical zichzelf dubbel en dwars bewezen heeft.
Wij vonden de musical ook echt geweldig! De zang, dans, het verhaal en alle entourage er omheen. Echt wouw!

Zaterdag hebben we even wat uitgeslapen. En ondanks dat dat niet echt lukte, was het wel lekker. Daarna weer op pad en dit keer naar het British museum. Omdat het vandaag wat regenachtig was, merkten we dat meer mensen binnenactiviteiten gingen doen. Het was dus lekker druk in het museum. Het is een geweldig mooi museum, van buiten en van binnen. De tijdelijke voorstelling op dit moment is Rodin and the art of the ancient Greece en dat hebben we geweten. Veel euh héél veel Griekse afbeeldingen, teksten en beelden staan daar in de tientallen ruimtes. Naast alle vaste objecten, boeken, kunstwerken, enz. En ondanks dat we nog niet alles gezien hadden, besloten we aan het begin van de middag iets te eten en ergens anders naartoe te gaan ...... maar we komen zeker terug.
Onderweg naar de metro zaten we nog bijna vast in een protest van het NHA (National Health Association). Wegen waren afgezet en de politie was massaal uitgerukt om dit vredige protest netjes te laten verlopen. Toen door naar Greenwich Park. Na een stevige wandeling met een aardige klim op het eind kwamen we bij het enige planetarium van Engeland. Een klein museum leidde naar het échte planetarium, maar helaas mochten we daar niet in. Alle shows bij het planetarium waren volgeboekt. Wel heel erg jammer want daar hadden we ons allebei best op verheugd. Nu binnenkort maar een keer naar Halley (NL)
Nabij het planetarium was ook de meridiaan lijn, dat is de lijn van waaruit elke andere plaats in de wereld is uitgemeten op de landkaart. Denk aan een gps die een lengte en breedtegraad aangeeft. Dat zijn de graden die je verwijderd bent van de meridiaan. Daarnaast wordt dat punt sinds 1884 als referentiepunt gebruikt voor de wereldtijd; de GMT = Greenwich Mean Time
Nu zit de dag er alweer bijna op. Nog even wat boodschappen doen en eten bij een heerlijk Angus (soort vlees) restaurant en daarna naar bed.

Zondag gaan we naar Oxford voor een theatervoorstelling van een mooi danspaar. Zo benieuwd wat dit gaat worden ....
Tot later.

• 05 Februari 2018 - 09:58

Mieke:

Wat een mooie foto's, jammer dat niet het hele verslag er op staat.
    Nu weten we niet dat in Chinatown de meeste Chinese wonen. :-) .
    Wanneer zijn jullie weer terug in Nederland?

• 05 Februari 2018 - 10:13

Guido En Monique :

Dank mam, ik had niet gezien dat niet het hele verslag geplaatst is. Maar als het goed is heb ik dat nu veranderd.
    We zijn nu onderweg terug naar huis. Rond 14.00 uur landen we weer op Schiphol. X

• 05 Februari 2018 - 11:17

Mieke:

Benieuwd wat jullie vonden van het dansen.

• 05 Februari 2018 - 19:11

Ad:

Gezellig verslag ben benieuwd naar de dvd ben het dansen