Zogenaamde rustdag - Reisverslag uit Konjsko, Macedonië van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Zogenaamde rustdag - Reisverslag uit Konjsko, Macedonië van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Zogenaamde rustdag

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

26 Mei 2016 | Macedonië, Konjsko

Gisteren was onze zogenaamde rustdag. We hebben natuurlijk wel uitgeslapen, maar we konden het niet laten om aan het eind van de ochtend toch "even" te gaan wandelen.

Vlakbij ons appartement staat een bordje met een verwijzing naar een kerk. De kerk ligt op 3,5 kilometer vanaf de weg; appeltje eitje dus. Wij beginnen aan de wandeling die uiteindelijk steeds meer lijkt op een klim. We lopen van haarspeldbocht naar haarspeldbocht. Sommige stukken zijn echt heel stijl, ik schat 20%. Onderweg komen we twee kapelletjes en heel veel natuurschoon tegen. Al zigzaggend komen we na anderhalf uur boven. De kerk was afgesloten en het kerkhof er omheen was vervallen. Voor de schoonheid van de kerk hadden we de wandeling dus niet hoeven maken.

Het uitzicht was fantastisch en ook de lunch die we bij een klein restaurant gegeten hadden was super. Ik nam namelijk brood en wilde daar een kaas bij bestellen. De ober liet me weten dat er al kaas op zat. Ik heb dit gerecht omgedoopt tot Macedonische stukjes tosti .... ik kreeg stukjes gebakken brood met daarop een kruidenmengsel van paprikapoeder, gedroogde rode peper en nog meer (waar ik waarschijnlijk het bestaan niet van weet). Daarop zat geraspte kaas die door de warmte van het brood een beetje gesmolten was. Zo simpel, maar erg lekker.

Na de lunch weer terug naar ons appartement. Zo'n wandelingetje duurt dan toch al snel 4 uur. Maar goed, de rest van de dag hebben we op ons balkonnetje genoten van het mooie weer en alles om ons heen.

Vandaag/vrijdag gaan we weer op (wandel)excursie. Jullie zien het blog wel weer komen.

Liefs Guido en Monique

• 27 Mei 2016 - 18:38

Jan Ploegmakers:

Hadden jullie je wandelschoenen bij? Wat dat was volgens jou vraag wel nodig maar je hebt er wel een prachtig uitzicht voor terug dan is de wandeling wel welkom geweest. Ik hoop dat jullie wel goed hadden beschermd tegen de zon. Het komend weekend is het weer bij ons wel een goede temperatuur maar, ook kans op buien. Wij wensen jullie in ieder geval een prettig weekend en nog veel mooie dagen.