bericht over 25 november - Reisverslag uit Castro Pretorio, Italië van Guido en Monique - WaarBenJij.nu bericht over 25 november - Reisverslag uit Castro Pretorio, Italië van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

bericht over 25 november

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

27 November 2015 | Italië, Castro Pretorio

Vanochtend (25 november) bleek Bart voldoende herstelt om mee te gaan. Misschien moeten we onze planning iets aanpassen, maar dat zien we vanzelf.
Wij vonden allemaal dat we het Colosseum echt gezien moesten hebben, dus daar gingen we vandaag als eerste naartoe. Eerst weer een stukje met de metro en dan stap je direct "onder" het Colosseum de metro uit.
De Colosseum is zo'n imposant gebouw, dat kun je je bijna niet voorstellen als je er nog nooit geweest bent. We hebben daar bijna 2 uur rondgelopen .... en dat lag niet aan het trage tempo van Bart :-) want zijn enkel deed het echt heel goed.
Na het Colosseum kwamen we via verschillende omzwervingen in een gezellig restaurantje. Daar hebben we iets gegeten en gedronken en toen werd het duidelijk ... Nederlanders zijn raar. Sommige Nederlanders drinken namelijk koude melk bij hun lunch. Warme melk, oké .... maar koude melk. Erg grappig.
Daarna zijn we doorgelopen naar het mausoleum van Vittorio Emanuelle II en de kerk die daarnaast staat. Alles wit en heel goed onderhouden.
Toen werd het tijd om Bart zijn enkel wat rust te gunnen. Dus zijn we terug gegaan naar het hotel. Na een paar uur rust gingen we 's avonds met de metro opnieuw naar de Trevi fontein. Deze had Bart namelijk nog niet gezien en wij konden hem nu in het donker zien. Het donker gaf toch een extra dementie aan de toch al indrukwekkende fontein.
Rond 21.00 uur zaten we bij een salon waar je kon dineren, maar waar ze ook heerlijk Italiaans ijs hadden. Die moest ik natuurlijk proeven en daar had ik geen spijt van. Na het eten gingen we met de metro terug naar het hotel. Morgen is er weer een dag, dan gaan we naar het "domein" van de Paus.

Oh ja, in Rome loopt op dit moment veel extra beveiliging (leger) rond. En ook in de metro staan bij elke ingang twee soldaten met zeer grote geweren. Best indrukwekkend. Wij hebben even nagevraagd waarom ze daar staan. Dit heeft echt te maken met de gebeurtenissen in Parijs en de verhoogde paraatheid op verschillende plaatsen, waaronder Rome.

Wij zijn hier dus super veilig :-) Tot morgen