Naar en in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Naar en in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Naar en in Rome

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

23 November 2015 | Italië, Rome

Misschien hebben we het niet tegen iedereen verteld, maar we zijn een paar (5) dagen in Rome. Niet samen, maar met Renie, Jan, Ricardo en Bart. Renie en Jan zijn vandaag exact 25 jaar getrouwd en trakteren ons op deze trip.
Vanochtend al heel vroeg 1.15 uur ging de wekker. Na een boterhammetje en het pakken van de laatste spullen vertrokken we naar Renie en Jan. Daar kwam om half 4 de taxi. Om 6.50 uur zou ons toestel vertrekken, maar ..... er zat ijs op de vleugels. Daarom moesten we via de de-froster (ontdooier) en, je raad het al .... vertraging. Deze ervaring heb ik vrijwel alleen bij de NS, maar een uurtje later dan gepland vertrokken we vanuit Schiphol.
We konden niet met z'n zessen naast elkaar zitten in het vliegtuig, dus we zaten over twee rijen verspreid.
Ik zat naast twee Chinezen. Tijdens de vlucht kregen we een boterhammetje en een tussendoortje. De afkomst van de meneer naast me werd me direct duidelijk. Al smakkend en boerend nuttigde hij zijn boterham, cola en stroopwafeltje. Wat is het leven toch mooi :-)
Rond 9.45 uur reden we met het vliegtuig naar de naar de gate van Rome en kon de vakantie echt beginnen. Met de bus reden we Rome binnen en na een klein stukje lopen kwamen we, toch best moe, aan in ons hotel. Want ondertussen was het toch 12.00 uur.
Het hotel is knus en de kamers zijn prima. Het hotel ligt erg centraal in Rome, dus de bezienswaardigheden zijn allemaal in de buurt.
Na een heerlijke, Italiaanse lunch, een wandeling met en zonder regen en een net te dure warme chocomelk liggen we nu allemaal op bed. De een met een boek, de ander met de iPad en nog een ander met z'n ogen dicht. Rond 19.00 uur gaan we eten in het restaurant van het hotel. En daarna verwacht ik dat we lekker gaan slapen.
We hebben een lijstje met bezienswaardigheden waar we zeker naartoe willen. Dus we zullen ons morgen en de rest van de dagen zeker wel vermaken.

• 23 November 2015 - 18:19

William:

Ann Renie en Jan: van harte! En voor allemaal: Verl plezier!!

• 23 November 2015 - 19:48

Peter:

Veel plezier met z'n allen. Rome is een prachtige stad wel op letten, zeker bij het Vaticaan, dat ze je geen 10 euro voor een capuccino laten betalen, hopelijk hebben jullie het zelfde prachtige weer zoals wij hadden, zal jullie blog zeker volgen. Ciao ciao peter

• 23 November 2015 - 20:13

Ad&christa:

Allemaal hartelijk gefeliciteerd , maak er een mooi vakantie van en volgen jullie blog .
    Veel plezier Ad &Christa