Epcot - Reisverslag uit Vineland, Verenigde Staten van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Epcot - Reisverslag uit Vineland, Verenigde Staten van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Epcot

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

26 Mei 2015 | Verenigde Staten, Vineland

Vandaag wordt een dag zonder regen. Al nemen we voor de zekerheid de poncho's toch maar mee. Want zo'n regenbui kan je hier niet echt voorspellen.
Vandaag gaan we naar Epcot. Epcot is eigenlijk de afkorting van: Experimental Prototype Community of Tomorrow. Kort gezegd, het is een educatief park. Je kan er leren over de toekomst en de geschiedenis van de mens.
Zoals de meeste van jullie weten heb ik niet zo veel met geschiedenis. Tijdens de geschiedenis van Amerika, uitgebeeld door poppen en filmbeelden, heb ik zelfs een klein dutje gedaan ;-)

Dit park bestaat uit een tech gedeelte en uit verschillende "landen". In deze "landen" staan een aantal gebouwen die typerend zijn voor dat land. Maar ook de mensen die er werken komen oorspronkelijk uit dat land en spreken ook die taal. Erg grappig om opeens in het Duits aangesproken te worden .... euh effe schakelen hoor! Ben net aan het Engels gewend.

Het meest indrukwekkende van vandaag was de attractie Soarin. In de attractie zit je in een karretje met je benen vrij. Daarna wordt je opgetild en hang je voor je gevoel vrij in de ruimte (behalve dat je boven je ook een aantal benen ziet hangen). Een beeldscherm vult de gehele ruimte. Dit scherm toont beelden hoe je door de woestijn, bergen en ander natuurschoon vliegt. Met als kers op de taart de heerlijke geur van citrus terwijl je over de citrusvelden vliegt. Wouw!
Morgen ontspannen we iets meer. Een beetje uitslapen en daarna wat zwemmen, shoppen en nóg meer genieten van alles wat op ons pad komt. Misschien morgen dus geen blog. Ligt er maar aan wat we mee maken....

• 27 Mei 2015 - 15:59

Jan Ploegmakers:

Hallo Monique en Guido bedankt voor weer een leuk reisverslag, ik lees van jou dat jij geschiedenis niet zo interessant vindt, dan zie je maar, iedereen is gelukkig verschillend, ondergetekende vind dat juist heel erg leuk als Boschloog kan dat ook niet anders hè. Hopelijk nemen jullie het er morgen van, door lekker te Chillen dat is ook lekker voor de ontspanning en even bijkomen. Houdoe , we zien het volgende reisverslag wel komen.

Groetjes Renie, Jan en Bart Ploegmakers

• 27 Mei 2015 - 20:10

Angela:

Jaaaaa Hoor......... De eerste foto van Doopy op het blog is een feit.

XXXX