Alles-in-één markt - Reisverslag uit Øster Vrøgum, Denemarken van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Alles-in-één markt - Reisverslag uit Øster Vrøgum, Denemarken van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Alles-in-één markt

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

13 Juni 2014 | Denemarken, Øster Vrøgum

Een nieuwe dag breekt aan. Guido heeft op internet gelezen dat er elke vrijdag een soort alles-in-één markt is in Brorup.
Wij daar naartoe. Het was inderdaad een alles-in-één markt. Ze verkochten beesten (kippen, hanen en konijnen), etenswaren, drogisterij artikelen, kleding, maar vooral rommel. Op elke hoek van de straat kan en mag iedereen zijn huis, tuin of oprit gebruiken voor een "loppenmarkt". Maar ook op een parkeerplaats of open ruimte waar dan ook, ontstaan "loppenmarkten". Wij hebben er tijdens onze vakantie al veel gezien en bezocht.
Ondanks dat het soms wat regende hebben we onze ogen uitgekeken op deze alles-in-één markt. Zelfs van die rommel die ze in Nederland niet meer op hun kraam durven zetten, staat hier te prijken op de kraam. Maar ik moet zeggen, dit heeft echt wel iets. Want ondanks dat het om 4 hallen, een aantal zeecontainers en een hele grote parkeerplaats met stalletjes/tafeltjes ging, deed het wel kneuterig aan.
Na deze alles-in-één markt zijn we onderweg naar het huisje nog even gestopt in het stadje Varde. Dit stadje staat vooral bekend om de muur kunst van Otto Frello. Na deze muur kunst te hebben bekeken hebben we nog een rondwandeling door Varde gemaakt ... met dank aan het VVV wat deze rondleidingen op papier had liggen.
Daarna zijn we teruggegaan neer het huisje. Want morgen vertrekken we naar Legoland, dus alle spullen moesten weer ingepakt worden. Of het lukt om verslagen te posten vanuit Legoland weet ik nu nog niet. Maar dat zien jullie vanzelf.

Tot later :-)

Ps: Wij hebben maar een paar televisiezenders en daar wordt geen voetbal op uitgezonden. Al is bij ons de Oranjegekte nog niet zo ver, toch volgen we voetbal op een algemene tv zender met allemaal kleine beeldjes. Links boven in het hoekje zien we soms voetbal voorbij komen :-)

• 13 Juni 2014 - 23:40

Ad En Christa:

Hoi Guido en Monique,

Voor het geval jullie het gemist hebben: Nederland heeft met 5-1 gewonnen van Spanje!

We hebben jullie kaarten ontvangen, bedankt daarvoor! Die vuurtoren lijkt wel wat op de Brandaris, maar dan in het wit.
    Veel plezier in Legoland, en we zien jullie snel weer!

• 14 Juni 2014 - 11:46

Jan Ploegmakers:

Hallo Monique en Guido, ik heb gelezen dat jullie naar de rommelmarkt waren geweest met de nadruk op rommel, ik heb niet gelezen dat jullie desondanks niks hebben kunnen vinden wat leuk was om te kopen. Dat stadje (Varde) wat jullie hadden bezocht was wel de moeite waard? Omdat jullie daar een stadswandeling hadden gemaakt. Jullie hebben gisteravond wel voetballen gekeken met hindernissen zag ik op de foto,nog veel plezier in Legoland. Groetjes uit de Pijlijzerstraat.