Wandelen naar de Vermuntstausee - Reisverslag uit Jetzmund, Oostenrijk van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Wandelen naar de Vermuntstausee - Reisverslag uit Jetzmund, Oostenrijk van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Wandelen naar de Vermuntstausee

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

20 Augustus 2013 | Oostenrijk, Jetzmund

Vandaag is het gelukkig alweer wat beter weer. We hebben even afgewacht wat het weer gaat doen, maar het lijkt goed genoeg om een berg op te gaan. We pakken alles in en vertrekken naar de Vermuntbahn.
Een mooie, grote skilift die elk half uur vertrekt. De grootte kan je vergelijken met een kleine stadsbus. Het gevoel wat je krijgt als je langs een mast van de lift gaat noemen wij al jaren het Walibigevoel .... je kent het vast wel.
Boven aangekomen blijkt het maar 9 graden te zijn...gelukkig zijn we op alles voorbereid.
We wandelen vandaag naar de Vermunt stausee (=stuwmeer). Zoals op de kaart te zien is lopen we via een paar tunneltjes en een weide bijna helemaal rond het meer. Alleen bleken de tunneltjes een lange, zeer donkere tunnel van 2,5 kilometer. En de weide blijkt een zompig modderpad, waarin de koeien vrij rond liepen en hun behoefte op het pad achter lieten.
Maar goed, zoals bij elk stuwmeer, is ook deze helder blauw, zeer mooi en, ondanks dat het niet al te warm is, hebben we het niet koud door het waterige zonnetje.
Aan het eind van de middag nemen we de lift terug naar het dorp waar we onze auto achtergelaten hebben ... moe maar voldaan.
Morgen is het perfect weer ... volgens onze app tenminste. Dan gaan we vroeg op pad om weer op een andere berg te wandelen.

Ik probeer elke dag een of meerdere foto's bij een verslag te plaatsen, maar dit gaat de laatste dagen helaas niet zo gemakkelijk. Ik voeg ze toe zodra de app het toe laat.

• 20 Augustus 2013 - 20:39

Jan Ploegmakers:

nou Monique als ik jou verslag lees wordt jaloers op jullie, je begrijpt dat ik dit niet negatief bedoel maar, ik had dit ook graag willen doen. Maar volgens mij lukt dat niet met Renie het fietsen samen gaat wel goed dus, dan doen wij dat maar samen. ik hoop dat jullie komende dagen nog veel mooie panorama`s zullen met prachtige ver gezichten.

PS ik heb een brief thuis gekregen waarin staat dat ik per 1 oktober de dienst ga verlaten en morgen ga ik bij het VVV kantoor weer proef draaien als vrijwillige, kan ik hun ook blij maken dat ik vanaf oktober meer inzetbaar ben.

Wij hopen nog een aantal leuke reisverslagen van jou te krijgen waardoor je van zelf ook zin krijgt om op vakantie te gaan, houdoe waer xxxx

• 21 Augustus 2013 - 10:35

Sven, Fenna, Martijn En Angela Nooijen.:

spannend hoor, dat walibi gevoel, die lange donkere tunnels en modderpoelen met koeien op je hielen. Vooral genieten....ha ha.

Veel plezier met ALLES.
    Kusjes van ons allemaal.