Reis en aankomst Vandans - Reisverslag uit Jetzmund, Oostenrijk van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Reis en aankomst Vandans - Reisverslag uit Jetzmund, Oostenrijk van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst Vandans

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

17 Augustus 2013 | Oostenrijk, Jetzmund

Op vrijdagavond aangereden. We hadden niet meer kunnen slapen, dus we hadden ons voorgenomen onderweg ergens een tukkie te doen.

De reis omvatte zo'n 800 km, dus dat was te doen. Gelukkig had ik mijn paspoorten al vroeg bij de vakantiespullen gelegd, dus dat hoefde ik niet meer op het laatste moment te doen (zoals bij onze vorige vakantie).

Daar gingen we. Elke anderhalf uur even stoppen en onze benen strekken ... gewoon omdat het kon, we hadden geen haast.

Op een gegeven moment reden we op de autobahn en werden ingehaald door een politieauto. We kregen geen teken, maar hij maakte ons wel duidelijk dat we erachter moesten blijven. Opeens verschijnt bovenop de auto het woord "gefahr" (= gevaar). Ondertussen reden we nog steeds 100 op de snelweg. Langzaam moesten we rustiger gaan rijden. Opeens trapt de politieagent hard op zijn rem. Een aantal van de, intussen gevormde, file botsten bijna op elkaar. De politieagent stapt uit en haalt wat rommel van de snelweg, rijdt met open deur naar zijn collega. Beide stappen in en scheuren weg. Wij vervolgen, samen met alle andere "leden" van de file onze weg. Wat een rare gebeurtenis.

Op driekwart van onze reis hebben we een uurtje of drie geslapen. Dat was even nodig om weer fris en fruitig onze weg te vervolgen. Rond 11.30 uur waren we in Vandans. Omdat we nog niet in ons huisje konden, zijn we de omgeving gaan verkennen.

We hebben direct een kaart gekocht om een week lang met elke skilift, trein en bus mee te mogen. Heel handig!! Omdat we vlakbij een skilift waren, zijn we gelijk even bovenop d'n berg gaan kijken. Conclusie .... hier vermaken wij ons wel!

Natuurlijk wilde Guido even in de alpine-coaster (soort rodelbaan). Helemaal blij kwam hij beneden .... dat ding ging hard!! Dat is dus voor herhaling vatbaar.

Nu zijn we in ons huisje. Heel netjes schoon, mooi ingericht en direct gelegen aan mooie wandelpaden. Dat is waar we blij van worden.

Het weer is nu ook prima, zie bijgevoegde foto. Volgens onze huisbazin wordt het morgen en overmorgen ietsje minder, maar daarna wordt het weer beter.

Dit was het voor nu .... groet

• 18 Augustus 2013 - 14:18

Sven, Fenna, Martijn En Angela Nooijen.:

Wat hebben jullie een fijne reis gehad.....Alleen wat gek met die polizei. Ach ja , het blijven buitenlanders!!

Als ik er bij was geweest ging ik zeker met Guido mee van de rodelbaan.Maar helaas ik hou verder niet zo erg van wandelen dus deze vakantie zou niets voor mij zijn. Gelukkig kunnen we nog uit kijken naar November.

Een fijn huisje geeft een lekker gevoel, daar kun je lekker uitrusten. Wij zijn vanochtend (Zondag) naar de efteling geweest. Het was redelijk weer wel af en toe wat regen. Maar ja nu eventjes thuis en over 10 minuten werken. Hopelijk hebben jullie vandaag al een mooie wandeling gemaakt.

Verder nog heel veel plezier met goed weer,
    Kusjes van ons allemaal.