Alpe d'HuZes - Reisverslag uit Alpe d'Huez, Frankrijk van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Alpe d'HuZes - Reisverslag uit Alpe d'Huez, Frankrijk van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Alpe d'HuZes

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

06 Juni 2013 | Frankrijk, Alpe d'Huez

Tsjonge jonge, wat een dag. Zoals al eerder verteld zijn we vanochtend om 1.45 uur opgestaan om daarna om 2.30 uur te ontbijten. Na het ontbijt snel door naar de busjes die ons naar het dorpje Bourg d'oisans bracht. Dit dorpje ligt aan de voet van de Alpe d'Hues. Daar aangekomen moesten we nog een half uurtje wachten. Nog net tijd voor een laatste (spannings)plasje en gaan met die banaan!!

Alle wandelaars, hardlopers, fietsers en handbikers waren voorzien van verlichting voor en achter. Als een lang lint verspreidden de lampjes zich over de berg. Bij verschillende bochten gestopt om te rusten en een praatje te maken met volstrekt onbekende mensen. In bocht 11 onze kaarsjes gezocht en gevonden. Je krijgt een erg speciaal gevoel als je denkt aan iedereen waar je dit voor doet. Verdriet maakt ook plaats voor vreugde, want het is toch ook heel speciaal dat wij dit kunnen en mogen doen.

4 uur, 20 minuten, 22 bochten, 15 kilometer en 1061 hoogtemeters later kwamen wij over de finish!! Wat een mooi doel om te voltooien!!

Na deze wandeling in bad en even lekker gezeten. Toen nog met een (speciaal voor de Alpe d'HuZes geopende) skilift naar het midden van het parcours om daar nog wat mensen aan te moedigen.

Rond 20.00 uur zal de laatste groep mensen (=saamhorigheidsloop) dit evenement afsluiten. Guido zal de laatste 3 bochten meelopen en ik zal aan de finish staan om foto's te maken.

Daarna even eten en daarna naar bed. Morgen gaan we namelijk weer reizen; dan gaan we nog een paar dagen naar Disneyland!

Als ik in Disneyland ook een internetverbinding heb, zal mijn blog verder gaan vanuit Disneyland!

• 07 Juni 2013 - 09:20

Sven, Fenna, Martijn En Angela Nooijen.:

Het was weer een hele leuke, spannende, emotionele en vermoeiende ervaring voor jullie. Maar ook voor ons en vele anderen. Want je ziet, hoort en leest weer een hoop over dit evenement en dat houd je hersenen wel bezig.
    Nu maar op weg naar Euro Disney. Sven vroeg:"Ooh dat is leuk, wanneer gaan wij naar Tante Monique en Ome Guido?? Want ik denk dat wij dat ook wel leuk vinden.." Ik heb gezegd dat we dat nog wel eens doen!! Lieve Guid om Moon, jullie hebben weer goed werk afgeleverd, wij zijn super trots en we houden van jullie. Tot snel veel kusjes van ons.