Toch excursie Ouarzazate - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Toch excursie Ouarzazate - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Toch excursie Ouarzazate

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

01 September 2012 | Marokko, Ouarzazate

We hadden het niet meer verwacht, maar donderdagavond om 21.00 uur hoorden we dat de excursie naar Ouarzazate toch door ging. Snel nog een ontbijttasje geregeld en naar bed.
De volgende ochtend met ons ontbijttasje naar de afgesproken plaats. Hier in Marokko lopen veel zwervers en zitten vaak met hun handje omhoog te bedelen. Tip is om ze geen geld te geven, maar eventueel eten als je dat over hebt. Al wachtend op het busje voor de excursie werden we aangesproken door twee meisjes van een jaartje of 12. Ze vroegen om geld of eten en wij gaven aan niets te geven. Opeens zag een van de meisjes het eten in het ontbijttasje en probeerde die van mijn schoot te trekken. Gelukkig had ik het tasje vast. Na de mislukte poging dropen de dames af.
Eenmaal in het busje voor de excursie merkte ik al snel dat ik wagenziek werd. Natuurlijk geen medicijnen bij me, dus dat werd een leuke reis…… Ik heb drie uur kotsend in het busje doorgebracht en heb helemaal niets van de omgeving gezien. Erg jammer, maar gelukkig waren er zakjes genoeg. Met iedere keer een andere kleur zakje, had ik ook afwisseling ;-)
De reis leek een eeuwigheid te duren, maar we kwamen uiteindelijk aan bij de Aït-Benhaddou Kasbah. Dit is een middeleeuwse stad met kasba’s (lemen huisjes) die op een heuvel zijn gebouwd. Naast het prachtige uitzicht zijn hier ook de filmopnames geweest van o.a. The Jewel of the Nile, The living daylights, The Mummy, Gladiator, Asterix, Prince of Persia: The Sands of time en ja ja Dunya en Desie in Marokko.
Toen nog even door naar het stadje Ouarzazate zelf, dit stadje was aardig om te zien maar dit hadden we kunnen missen. Wel jammer dat er tijdens de excursie geen tijd was om de filmstudio’s te bekijken, want dat hadden we graag gedaan. In een van de twee filmstudio’s is namelijk een gedeelte van een Starwars film opgenomen. Maar goed.
Na een stevige lunch (en ik een paar muizenhapjes) en een bezoek aan een weverij gingen we terug naar Marrakech. Weer vier uur in het busje …. Maar gelukkig heb ik het droog gehouden op de terugweg. Nu kon ik ook nog wat van de omgeving bekijken en dat was soms echt onbeschrijflijk. Het gebied waar we doorheen reden was de overgang tussen het groene gebied en de Sahara. Dit landschap hadden we nog nooit eerder gezien en vooral de kleuren waren prachtig. Helaas is dat heel moeilijk op een foto vast te leggen, hebben we gemerkt.
Vandaag maar weer een dagje rust om de maag en de darmen weer wat rust te geven, want zowel die van Guido als die van mij hebben vrij veel moeite om aan te passen.
Bedankt voor al jullie lieve en leuke reacties op onze blogs en tot de volgend keer weer!

  • 01 September 2012 - 12:04

    Jan Ploegmakers:

    Hallo Monique , het was weer een mooien interessant verslag, het was wel erg jammer dat jij zo ziek was geworden. Dat herinnert mijn aan onze boot tocht op Tenerife toen wij naar de dolfijnen gingen kijken, toen zat Renie de gehele reis met haar hoofd boven de wc pot. en toen zij van de boot af kwam was het meteen over, was dat bij jou ook zo toen jij uit dat busje stapte?

    De foto's zagen er ook mooi uit Vance omgeving, geniet maar van jullie rustdag, dat doe ik vandaag ook want ik loop morgen in Tilburg de tien Engelense mijlen zonder enige pretentie maar, hopelijk met evengoed gevoel. Veel kusjes van Renie, Jan en Bart Ploegmakers



  • 01 September 2012 - 13:39

    Angela:

    Die kleine bedelaarstertjes: Aan de ene kant erg brutaal maar ik denk ook wel een beetje zielig.
    Dat rot wagenziek toch, gelukkig heb je de terug rit wel kunnen genieten van de mooie landschappen. het is geen wonder dat jullie darmen van slag zijn. Het weer is anders, ze gebruiken meer en andere oliën, Je eet natuurlijk ook onregelmatiger en natuurlijk de verschillende kruiden. Drink maar veel en natuurlijk veel water.
    We/ik begin jullie echt al wel te missen, ik zou je graag even aan de telefoon horen, helaas kan dit niet ik weet het, het is erg duur.
    Vanavond gaan mama en ik in Limburg naar de bruiloft van Angela.
    Veel plezier jullie nog, geniet van alles.

    Veel kusjes Sven, Fenna, Martijn en Angela.

  • 01 September 2012 - 13:39

    Angela:

    Die kleine bedelaarstertjes: Aan de ene kant erg brutaal maar ik denk ook wel een beetje zielig.
    Dat rot wagenziek toch, gelukkig heb je de terug rit wel kunnen genieten van de mooie landschappen. het is geen wonder dat jullie darmen van slag zijn. Het weer is anders, ze gebruiken meer en andere oliën, Je eet natuurlijk ook onregelmatiger en natuurlijk de verschillende kruiden. Drink maar veel en natuurlijk veel water.
    We/ik begin jullie echt al wel te missen, ik zou je graag even aan de telefoon horen, helaas kan dit niet ik weet het, het is erg duur.
    Vanavond gaan mama en ik in Limburg naar de bruiloft van Angela.
    Veel plezier jullie nog, geniet van alles.

    Veel kusjes Sven, Fenna, Martijn en Angela.

  • 01 September 2012 - 16:56

    Guido En Monique :

    @Jan: Inderdaad is wagenziekte net als vliegziekte of bootziekte, als je van het vervoermiddel af stapt voel je je direct beter.

    @Angela: Soms geven wij bedelaars wel eens iets, maar dan juist niet als ze erom vragen. Lijkt ons beter. Veel plezier in Limburg en feliciteer Angela ook van ons.

    Liefs aan iedereen die dit leest.

  • 01 September 2012 - 18:16

    Ad En Christa:

    Heftige avonturen daar! Wij doen het met rustig op de dijk kijken naar Skutjessilen... En nog met niet zo heel veel wind ook nog, dus het ging allemaal nogal kalm aan. Hebben wij ons rustdagje alweer gehad! Veel plezier nog, en neem niet te veel rauwe groenten, da's ook niet zo goed voor je darmen... liefs van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Ouarzazate

Marokko in a nutshell

Recente Reisverslagen:

08 September 2012

Boterham met hagelslag

06 September 2012

Essaouira; de frisse zeewind beviel prima!

05 September 2012

Casablanca!

03 September 2012

Shit happens

02 September 2012

Verlangen!
Guido en Monique

Actief sinds 22 Juni 2012
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 72142

Voorgaande reizen:

02 Juli 2019 - 09 Juli 2019

Lesbos

29 Juni 2018 - 28 Juli 2018

Nepal adventure

28 Juni 2017 - 03 Juli 2017

Even ertussenuit

23 Mei 2016 - 01 Juni 2016

Vakantie Macedonië

23 November 2015 - 28 November 2015

Rome

22 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Naar Amerika

06 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Denemarken incl. Legoland

16 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Vandans - Voralberg - Montafon

01 Juni 2013 - 10 Juni 2013

Alpe d'HuZes en Marne la Vallee

24 Augustus 2012 - 08 September 2012

Marokko in a nutshell

Landen bezocht: