Watervallen en daarna even uitrusten. - Reisverslag uit Ouzoud, Marokko van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Watervallen en daarna even uitrusten. - Reisverslag uit Ouzoud, Marokko van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Watervallen en daarna even uitrusten.

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

30 Augustus 2012 | Marokko, Ouzoud

Gisteren geen verslag, ik was te moe en had eerlijk gezegd ook niet zo veel zin om een nieuw blog te schrijven. Na een nachtje slapen kan ik er weer tegen!
Gisterenochtend om 6 uur stond ons ontbijttasje gelukkig wel klaar en de voordeur was open. Wij konden lekker rustig naar de afgesproken plek lopen om de excursie te starten. Het busje was er nog niet, dus we hadden tijd genoeg om op een bankje ons ontbijt op te eten. De Marokkanen zijn al vroeg in de weer, vanochtend werden ze om 4 uur al opgeroepen om te bidden (net als elke andere dag trouwens). Daarna zie je dat het leven langzaam op gang komt. Vooral hardlopen en schoonmaken zijn favoriete bezigheden rond dit tijdstip.
Een (Bosch) kwartiertje te laat kwam de bus ons ophalen voor de excursie. Op naar de watervallen van Ouzoud! Hm, de gids van zowel de busreis als de rondleiding bij de waterval spraken gebrekkig Engels … ongeveer net zo goed Engels als ik Frans spreek. Nou, dan weet je het wel. Er zijn ongeveer 8 zinnetjes voor ons vertaald. Op een gegeven moment spraken wij een Belgisch gezin die zowel Frans als Vlaams spreken, gelukkig vertaalde zei het een en ander. Daardoor hebben we nog iets meer van de excursie opgestoken.
Door onze ervaringen met watervallen in Oostenrijk en Noorwegen, was de waterval niet erg indrukwekkend. Het was wel erg leuk dat er bootjes voeren door het meertje onderaan de waterval. In dit meertje zwom ook de lokale bevolking, leuk om dit eens gezien te hebben.
Vandaag doen we het rustig aan en misschien doen we helemaal niets!? Op het dakterras in de schaduw iets lezen, DS-en of kaarten met soms een keer een verkoelende douche.
Vandaag horen we of de excursie naar Ourzazate aanstaande vrijdag door kan gaan, als dit niet zo is belt een van de heren van Neckermann ons vandaag. Maar goed, er is hier nog zoveel te doen dat we ons niet zullen vervelen. Tot het volgende blog!

• 30 Augustus 2012 - 12:34

Jan Ploegmakers:

Ik heb jou verslag gelezen Monique, ik geloof dat jullie het goed naar je zin hebt voel je zelf niet schuldig als je een dag niks doet, dat kan ook zeer lekker zijn, laat je ook vooral verwennen door Guido want dat is na de vakantie volgens mij even niet mogelijk. Ik ga nu verder met mijn nieuw hebbe dingetje IPhone, wij kijken uit naar jou volgende reisverslag groetjes Renie,Jan en Bart Ploegmakers

• 30 Augustus 2012 - 14:02

Angela.:

Lieve Monique en Guido,

Julie hoeven je echt niet te verontschuldigen als je geen nieuw blog schrijft, je hebt vakantie!
    Jammer van de talk, wel leuk dat die Belgen wilden vertalen.
    Geniet van een dag lekker niets doen en van elkaar. Zoals Jan zegt "Laat je maar lekker verwennen Monique" of verwen elkaar, maar daar hoeven we niets over te lezen.
    Hopelijk gaat vrijdag de excursie door, ik moet `s middags gaan werken!!!!!!
    Veel plezier nog
    knuffels van Sven, Fenna, Martijn en Angela.

• 30 Augustus 2012 - 14:02

Angela.:

Lieve Monique en Guido,

Jammer van de talk, wel leuk dat die Belgen wilden vertalen.
    Hopelijk gaat vrijdag de excursie door, ik moet `s middags gaan werken!!!!!!
    Veel plezier nog
    knuffels van Sven, Fenna, Martijn en Angela.

• 31 Augustus 2012 - 01:46

Mieke:

Hoi vakantiegangers.
    Fijn die leuke verhaaltjes van jullie, maar met een vakantie is het geen verplichting om verhaaltjes (blogs zo als je zegt) te schrijven.
    Hopelijk hebben jullie bericht gekregen dat de excursie door gaat!
    Veel plezier en een dikke knuffel van mij!

• 31 Augustus 2012 - 16:38

Ad En Christa:

Hoi, hoi!

Leuk om jullie belevenissen te lezen! We hebben niet altijd verbinding, dus kunnen niet zo goed reageren... En wij maar denken dat Friesland zo modern is! Nee, dan jullie, in Marokko! Geniet er lekker samen nog van! Liefs van ons

• 01 September 2012 - 10:22

Joris, Kristien En Hanna:

Hallo Guido en Monique,

Al een dagje thuis in het kpude, natte België. Via jullie blog zullen we ons toch nog wat langer in Marokko wanen ... Geniet er nog van en als jullie een tolk nodig hebben, je weet ons wel te vinden. We komen met plezier terug !
    Groetjes van Joris, Kristien en Hanna