Niets loopt zoals je verwacht - Reisverslag uit Tahannout, Marokko van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Niets loopt zoals je verwacht - Reisverslag uit Tahannout, Marokko van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Niets loopt zoals je verwacht

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

28 Augustus 2012 | Marokko, Tahannout

Vanochtend voor dag en douw opgestaan om mee te gaan met een 4x4 om door de Hoge Atlas te crossen. Netjes afgesproken met de eigenaar van het Riad dat we écht bijtijds weg moesten, maar dat was geen probleem want een van zijn twee vrouwen (Fatíma) was er toch.
Helaas stonden we vanochtend om 7 uur zonder ontbijt voor een afgesloten deur van het Riad. Fatíma was is geen velden of wegen te bekennen, dus geen tasje met een ontbijt. Selfsupported als we zijn, hebben we direct de reisleiding ingelicht eventueel kon hij ons komen redden!? Maar dat was niet nodig, want na wat herrie te hebben gemaakt kwam opeens de eigenaar van het Riad uit een van de (gasten)kamers en maakte al mopperend de deur open. Hij mopperde niet op ons hoor, maar op Fatíma. Arme Fatíma, de emancipatie is hier nog lang niet doorgedrongen!
Wij liepen in een snel tempo richting de afgesproken plaats. De 4x4 was er nog niet, dus dat was mazzel. We waren uiteindelijk ook maar 5 minuten te laat en ze nemen het hier blijkbaar niet zo nauw met de tijd. Gelukkig hadden we nu wel tijd om een Marokkaanse Prince-koek te eten ….heerlijk ontbijt!
Eenmaal in de 4x4 reden we al snel door het Hoge Atlas gebergte. Daar zagen we verschillende berberdorpen (berbers zijn mensen uit de bergen), in een van de berberhuisjes kregen we thee en een uitleg over het theeritueel. We reden een half uurtje verder om een lunch te nuttigen in een restaurant midden op een berg, verder lag er niets omheen.
Op de terugweg bezochten we nog een Aragon-olie” fabriek”. Ze noemen het een fabriek, maar alles werd hier met de hand verwerkt, wat een intensief werk!
Morgen staat een excursie naar de watervallen in Ouzoud op het programma. De eigenaar heeft ons verzekerd dat het slot van het Riad morgen open is en dat we wel een ontbijttasje mee krijgen.

• 28 Augustus 2012 - 21:23

Fam. Nooijen:

Ik denk dat dat typisch Marokko is.
    Even stressen maar volgens mij was het weer een innoverende dag.
    Een smakelijk ontbijt morgen ochtend.

Fijn dat het goed gaat met jullie.
    Kus van ons weer.

• 29 Augustus 2012 - 19:53

Renie:

Hoi Guido en Monique

Ik wilde net de ongewenste emails weg doen zie ik dat jullie reis verslag daar in is gekomen.
    Vandaar dat ik het niet heb ontvangen.
    Maar het was weer een mooie dag voor jullie buiten het ontbijt dan.
    Geniet van elke dag die je hebt het is weer zo volgende week vrijdag,dat gaat zo snel.
    Wacht weer op jullie volgende reis verslag

Liefs en groetjes van onsxx