Ongevraagde rondleiding door the middle of nowhere - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Guido en Monique - WaarBenJij.nu Ongevraagde rondleiding door the middle of nowhere - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Guido en Monique - WaarBenJij.nu

Ongevraagde rondleiding door the middle of nowhere

Blijf op de hoogte en volg Guido en Monique

26 Augustus 2012 | Marokko, Marrakesh

Vanochtend de hammam besproken. Daar trekken ze zo een groepje dames uit de kast die een hammam geven of masseren, hierdoor konden we ’s middags al terecht. Na het bespreken van de hammam liepen we wat te dolen door de soeks. Soeks zijn hele nauwe straatjes waar mensen hun (zelf gemaakte of geplante) waar verkopen.
We gingen even stil staan om te kijken of we nog wisten waar we waren op de kaart. Direct toen we stopten werden we aangesproken door een jongeman. Hij wees ons de weg, liep met ons mee en vertelde ons veel over de omgeving waar we liepen.
Hij bracht ons naar een leerlooierij. De geur was niet echt aangenaam, hiervoor kregen we een bosje munt. Achteraf viel de geur erg mee en hebben we de munt eigenlijk niet gebruikt. Na een rondleiding en veel interessante informatie eindigde we in een winkeltje …. natuurlijk! Maar dat hadden we wel verwacht. Nu zijn we beide een paar babouches (pantoffels) rijker! Gelukkig werden we weer afgezet op een plaats die voor ons bekend was, zodat we onze weg weer konden vervolgen.
In de middag een hammam met een badritueel en een massage, dit was echt heerlijk en voor herhaling vatbaar. De hammam was echt heel anders dan ik hem zelf altijd geef. Het was een staande behandeling met rustmomenten dat we in de sauna zaten, alleen het scrubben was liggend. Dat scrubben ging er trouwens hard aan toe, maar nu zijn we dan ook écht schoon. Daarna nog een (liggende) massage met een door onszelf gekozen olie.
We gaan zo iets eten nabij het Djamaa El Fna plein. Dit is het belangrijkste marktplein van Marrakech met vooral in de avond veel entertainment door slangenbezweerders, muzikanten, enz.
Wat de dag van morgen brengt, weten we nog niet. Maar we vervelen ons zeker niet!

• 26 Augustus 2012 - 23:00

Ad En Christa:

Leuke foto's! Vooral die pantoffels in Oeteldonkse kleuren.
    ;-)

• 26 Augustus 2012 - 23:35

Renie Ploegmajers:

Hoi Guido en Monique

Het was weer een dagje van avontuur leuk zo dat wij kunnen mee genieten van jullie avonturen.
    De pantoffels zien er gekleurd uit weer eens wat anders.
    Wat jullie dag morgen weer gaat brengen lezen wij s avonds wel weer.
    Slaap lekker en rust goed uit want morgen ga je weer op avontuur.

Liefs van pa ma en bart

• 27 Augustus 2012 - 01:07

Mieke:

Hoi saampjes. Wil even proberen of dit berichtje ook door kom. Wat een leuk verslag zo zeg van de hele dag en jullie ervaringen. Met zo`n extra rond leiding en warme pantoffels toe.Bedankt hier alvast voor, ik geniet met jullie mee zo. Fijne vakantie verder.

• 27 Augustus 2012 - 14:52

Elly:

Ga zo door met genieten, de tijd vliegt en voor je het weet zie je onze fezichten weer :-))